Reklamsız Sözcü

Al Gore televizyonunu sattı

Katar merkezli El Cezire televizyonu, ABD eski Başkan yardımcısı Al Gore'un haber kanalını satın aldı.

15:194 Ocak 2013
Al Gore televizyonunu sattı
Katar merkezli El Cezire televizyonu, ABD eski Başkan yardımcısı Al Gore'un haber kanalını satın aldı.

ABD’de bazı politikacıların ve kurumların teröre destek vermekle suçladığı Katar merkezli El Cezire televizyonu, ABD eski Başkan yardımcısı Al Gore’un da ortağı olduğu haber kanalı “Current TV”yi 500 milyon dolar karşılığında satın aldı.

El Cezire ise, ABD’de 40 milyon evde izlenen “Current TV”yi satın aldığı rakamı açıklamadı. Ancak kanala yakın isimler, El Cezire’nin ABD’de bir haber kanalı kurma hayalini gerçekleştirmek için 500 milyon dolar ödediğini belirtti. “Current TV” de yüzde 20 paya sahip olan ABD eski Başkan yardımcısı Al Gore de bu satıştan 100 milyon dolar kazandı.

GORE DANIŞMAN OLACAK
ABD’de 40 milyon eve ulaşan “Current TV”nin ikinci kurucu ortağı Joel Hyatt da, satışı doğruladı. Hyatt, El Cezire’nin yeni bir isimle ABD’de kuracağı haber kanalında Gore’la birlikte danışman olarak görev yapmaya devam edeceklerini söyledi.

GORE: EL CEZİRE DOĞRUNUN PEŞİNDE
Satış sonrası “Current TV”nin iki kurucu ortağı Al Gore ve Joel Hyatt şu açıklamayı yaptı: “Current Media, belli prensipler üzerine kurulmuştu. Seslerini duyuramayanlara söz hakkı tanımak, gerçekleri konuşmak, bağımsız ve çeşitli düşüncelere yer vermek ve kimsenin yayınlamadığı haberleri yayınlamak. El Cezire de, tıpkı Current gibi, doğruların ve gerçeklerin etrafımızdaki dünyayı daha iyi tanımamızı sağladığına inanıyor.”

‘NEW YORK’TAN YAYIN YAPACAĞIZ’
“Current TV”yi satın alması sonrası bir açıklama da Katar merkezli El Cezire televizyonundan geldi. Katar hükümetinin finanse ettiği El Cezire, bu yıl içinde Current TV’nin frekansı üzerinden izleyicilere ulaşacak ABD odaklı bir haber kanalını hayata geçireceklerini duyurdu. El Cezire yeni haber kanalının New York’tan yayın yapacağını, Amerikan izleyicisine yerel ve dünyadan haberler sunacağını belirtti.

İNTERNETTE YAYIN
El Cezire’nin açıklamasında, şu anda İngilizce yayın yapan El Cezire televizyonunun ABD’de internet üzerinden izlenmesine rağmen başarılı olduğu, internet üzerinden yayınlarını izleyenlerin yüzde 40’nin ABD’de ikamet ettiği belirtildi.

HEDEF CNN’E RAKİP
Amerikan televizyon kanalları CNN ve FoxNews’e rakip olması beklenen El Cezire’nin ABD’de daha fazla izleyiciye ulaşma planları şimdiden engellerle karşı karşıya. ABD’nin ikinci büyük kablolu televizyon sağlayıcısı Time Warner Cable, sahibi değişen “Current TV”yi kablo yayınından çıkaracağını duyurdu.

ABD’Yİ KIZDIRMIŞTI
ABD’de 11 Eylül’de gerçekleştirilen saldırılar sonrası terör örgütü El Kaide lideri Usame Bin Ladin’in videolarını yayınlayarak tepkileri üzerine çeken El Cezire, uzun zamandır ABD’de bir haber kanalı kurmak için girişimde bulunuyordu. Ancak El Cezire “teröre destek verdiği” gerekçesiyle ABD’li yetkililer tarafından engelleniyordu.

 

SIRADAKİ HABER
Paylaş Tweet Whatsapp