Reklamsız Sözcü

İş arayanlar dikkat edin!

İş arayana sosyal medya kullanım kılavuzu...

10:2110 Ocak 2013
İş arayanlar dikkat edin!
İş arayana sosyal medya kullanım kılavuzu...

Şirketlerin işe alımlarda CV yerine sosyal medyadaki profillere baktığını ortaya koyan araştırmada, iş arayanların bu mecralarda dikkat etmesi gerekenler sıralandı.

Artık şirketler, kadrolarına yeni katacakları elemanı sosyal medya üzerinden takibe alıyor.

Bu sonucu, Secretcv.com’a üye olan 235 firma arasında 12 Kasım-31 Aralık 2012 tarihleri arasında gerçekleştirilen araştırma ortaya koydu.

Firmaların yüzde 58’inin işe alacağı kişinin sosyal medya hesaplarını incelediği saptanırken, dikkat edilen noktalar ise, özel hayatın deşifre edilmemesi, iş arkadaşları hakkında olumsuz konuşulmaması ve dini-siyasi yorumdan uzak durulması olarak özetlenebilir.

Araştırmaya göre şirketlerin en çok izlediği sosyal medya ağları yüzde 45 ile Facebook, yüzde 35 ile Twitter ve yüzde 15 ile Linkedin olurken, en çok incelenen unsurlar şöyle:

Adayın sosyal medyada kullandığı dil ve yayınladığı içerik, (yüzde 35), adayın beğendiği sayfalar (yüzde 23), profil fotoğrafının güncel ve gerçekçi olması (yüzde 18) ve ortak arkadaşlarının olup olmaması (%12). Adayın arkadaş sayısına dikkat eden firmaların oranı ise sadece yüzde 2.

FİRMALARDA OLUMLU ETKİ YARATANLAR
Mesleki birikimlerin paylaşılması – yüzde 36
Özel hayata girmeden kısıtlı bilgi ve fotoğraf paylaşılması – yüzde 28
Genel bilgilerinin güncel olması
Sivil toplum örgütlerine yardım eden içerik paylaşılması
Firmanın sosyal medya sayfalarını beğenmiş olması

OLUMSUZ ETKİ YARATANLAR
Çalıştığı şirket ya da çalışma arkadaşları hakkında olumsuz eleştiriler / yüzde 29
Çalıştığı şirketin kurumsal kimliğine zarar verecek içerik paylaşımı / yüzde 23
İnancını ve siyasi görüşünü açık açık belli etmek / yüzde 20
Mesai saati içinde çok sık mesaj ve fotoğraf paylaşmak
Paylaşılan fotoğraflarda özel hayatın deşifre edilmesi…

Son güncelleme: 13:5710.01.2013
SIRADAKİ HABER
Paylaş Tweet Whatsapp