Reklamsız Sözcü

Tüketicinin güveni azaldı

Tüketici güven endeksi, ekimde bir önceki aya göre yüzde 4,9 azaldı. Eylülde 74 olan endeks, ekimde 70,3 değerine düştü.

13:5630 Ekim 2014
Tüketicinin güveni azaldı
Tüketici güven endeksi, ekimde bir önceki aya göre yüzde 4,9 azaldı. Eylülde 74 olan endeks, ekimde 70,3 değerine düştü.

Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), ekim ayına ilişkin tüketici güven endeksi verilerini açıkladı.

TÜİK ve Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası işbirliği ile yürütülen tüketici eğilim anketi sonuçlarından hesaplanan tüketici güven endeksi, ekim ayında bir önceki aya göre yüzde 4,9 azalarak 70,3 oldu.

Eylülde 102,1 olan genel ekonomik durum beklentisi endeksi yüzde 10,5 düşerek, ekimde 91,3’e geriledi. Bu düşüş, gelecek 12 aylık dönemde genel ekonomik durumun daha iyi olacağı yönünde beklentisi olan tüketicilerin sayısının bir önceki aya göre azaldığını gösteriyor.

Gelecek 12 aylık dönemde işsiz sayısı beklentisi endeksi 6,3 azalarak, ekimde 73,7 değerine geriledi. Bu azalış, işsiz sayısında artış bekleyenlerin oranındaki artıştan kaynaklandı.

Aynı döneme ilişkin tasarruf etme ihtimali endeksi bir önceki aya göre yüzde 9,4 arttı. Eylülde 23,9 olan endeks, ekimde 26,1 değerine çıktı. Bu yükselme, tüketicilerin gelecek 12 aylık dönemde tasarruf etme ihtimallerinin bir önceki aya göre arttığını gösteriyor.

Hanenin gelecek 12 aylık döneme ilişkin maddi durum beklentisi endeksi bir önceki aya göre yüzde 1,1 azaldı. Eylülde 91,2 olan endeks değeri ekimde 90,2’ye geriledi. Bu düşüş, gelecek 12 aylık dönemde hanenin maddi durumunun daha iyi olacağını bekleyenlerin oranının azalmasından kaynaklandı.

Aylık tüketici eğilim anketiyle, tüketicilerin kişisel mali durumlarına ve genel ekonomiye ilişkin mevcut dönem değerlendirmeleri ile gelecek dönem beklentileri ölçülmekte ve yakın gelecekte yapılması planlanan harcamalarına ve tasarruflarına ilişkin eğilimleri saptanıyor.

Anket sonuçlarından hesaplanan tüketici güven endeksi 0-200 aralığında değer alabiliyor. Tüketici güven endeksinin 100’den büyük olması tüketici güveninde iyimser durumu, 100’den küçük olması tüketici güveninde kötümser durumu gösteriyor.

SIRADAKİ HABER
Paylaş Tweet Whatsapp