Reklamsız Sözcü

Bu siyahlar mucize gibi!

Gücünü siyah renk pigmentlerinden alan mutfağınızdan eksik etmemeniz gereken besinler sağlık deposu.

android-time 14:28 7 Kasım 2014
Bu siyahlar mucize gibi!
Gücünü siyah renk pigmentlerinden alan mutfağınızdan eksik etmemeniz gereken besinler sağlık deposu.

Siyah renkli baklagiller, tohumlar, meyveler yüksek besin içerikleri ile yeni süper besinler olarak adlandırılıyor. Gıdaları koyu siyaha boyayan yüksek pigmentasyon, onları antioksidan yönünden de açık renkli gıdalardan çok daha güçlü yapıyor. İşte o besinler:

– Siyah fasulye

Protein, lif ve vitamin içeriği tıpki diğer fasulyeler gibi zengin olan siyah fasulyeyi özel kılan, siyah ceketi.
Araştırmacılar, bu siyah kabukta en az 8 farklı flavonoid buldu.
Flavonoidler büyük antioksidan bir potansiyele sahip renk üreten fitobesin pigmentleri ve vitaminlerle birlikte çalışarak hücrelerin oksidasyonunu engelliyorlar.

– Böğürtlen

Antioksidan içeren besinler arasında en üst sıralarda yer alan böğürtlen, bağışıklık sistemini güçlendiriyor, kansere karşı vücüdu koruyor.
Kanı incelterek kan şekerini dengeliyor.Bu yönüyle diyabetliler için şifa kaynağı. Yüksek oranda diyet lifi içeriyor.
Ayrıca ağızdaki enfeksiyonların giderilmesine yardımcı oluyor, idrar söktürüyor.
Böğürtlen E vitamini, folik asit, magnezyum, potasyuım, bakır, diyet lifi, C vitamini, K vitamini, manganez ve fosfor yönünden çok zengin bir kaynak.

– Çörek otu

Çiçekli bir bitki olan çörek otunun siyah tohumları tam bir bomba!
En önemli bileşiği olan thymoquinone astımdan romatizmaya, bronşitten sindirim sistemi hastalıklarına birçok soruna iyi geliyor.

Yapılan araştırmalar çörek otunun antioksidan, antienflamatuar, antitümör olduğunu gösteriyor.

Protein, karbonhidrat, Omega 3 yağ asitleri, kalsiyum, potasyum, çinko, demir, magnezyum, selenyum, A, B, C vitaminleri yönünden zengin.
Bağışıklık sistemini güçlendiren tohumlar sık sık enfeksiyon geçirenlere de yardımcı olabilir.

– Siyah pirinç 

Kahverengi pirinç beyaza göre daha iyi bir seçim, siyah pirinç ise her ikisinden daha sağlıklı…
Kabuğunda kayda değer oranda E vitamini içeriyor, ayrıca bir antioksidan olan antosiyanin siyah prinçte yaban mersininden daha fazla bulunuyor.
Enflamasyonu azaltıcı etkisi olan siyah pirinç, demir başta olmak üzere mineraller, posa ve protein yönünden de çok zengin.

– Siyah soya fasulyesi

Korelilerin yaptığı bir çalışmaya göre siyah soya fasulyesi tüketmek, tromboz riskini sarı ya da yeşil soya fasulyesinden çok daha fazla düşürüyor.

Tüm soya fasulyeleri kalp hastalıkları riskini düşüren bir tür Omega 3 yağ asidi olan alfa-linolenik asit içeriyor.

– Siyah mercimek

Demir yüklü baklagilin bir fincanı (8mg) kadınların günlük demir ihtiyacının (18 mg) neredeyse yarısını karşılıyor.
Illinois Üniversitesi’nde yapılan araştırmaya göre suda çözünür lif oranı yüksek olan mercimek kolestrolü düşürüyor, bağışıklığı güçlendiriyor.

– Siyah çay

Yeşil ve beyaz çayların ne kadar sağlıklı olduğu biliniyor, ancak kaliteli bir siyah çay da oldukça faydalı.
New Jersey’deki Rutgers Üniversitesi’nde yapılan bir çalışma, siyah çayın içeriğinde bulunan theaflavinler-antioksidanlar ile yoğun egzersiz sonrası kas ağrılarına iyi geldiğini gösteriyor.
Siyah çay içmenin kalp krizi riskini de düşürebildiği belirtiliyor.

 

Son güncelleme: android-time 14:2907.11.2014
SIRADAKİ HABER
Paylaş Tweet social-whatsapp Whatsapp more