Reklamsız Sözcü

Portakalın rakibi karalahana!

Vücut direncini arttırmak için en önemli silah olan C vitamininin portakal dışında alternatifleri de var.

10:3027 Ekim 2014
Portakalın rakibi karalahana!
Vücut direncini arttırmak için en önemli silah olan C vitamininin portakal dışında alternatifleri de var.

Hem hastalıklardan korunmak hem de vücut sağlığı açısından önemli olan C vitamini, turunçgiller dışında başka besinlerden de alınabiliyor. C vitamini diyince ilk akla gelenlerden biri portakaldır. Ancak, iri bir adetinde 100 miligram C vitamini bulunan portakaldan başka C vitamini kaynakları da vardır.

İşte C vitamini yönünden zengin, alternatif 9 besin:

1-Tatlı biber: Orta boy bir tatlı biber, 152 miligram C vitamini içerir. Günlük ihtiyacın 2 katı.

2-Karalahana: Bir bardak çiğ karalahana, 80 miligram C vitamini içerir.

3-Brokoli: Bir bardak brokoli, 101 miligram C vitamini içerir. Günlük ihtiyacın 1.3 katı.

4-Kivi: 2 adet orta boy kivi, 141 miligram C vitamini içerir. Günlük ihtiyacın 1.8 katı.

5-Lahana: Bir bardak pişmiş lahana 89 miligram C vitamini içerir. Günlük ihtiyacın 1.2 katı.

6-Patates: Bir büyük tatlı patates veya kırmızı patates 36 miligram C vitamini içerir. Günlük ihtiyacın yarısı.

7-Brüksel lahanası: Bir brüksel lahanası 13 miligram C vitamini içerir. Günlük ihtiyacın yaklaşık beşte biri.

8-Çilek: Bir bardak çilekte 97.6 miligram C vitamini içerir. Günlük ihtiyacın 1.3 katı.Aynı miktar donmuş çilek 105.6 miligram C vitamini içerir.

9-Papaya: Tropikal meyve olan papaya 185 miligram C vitamini içerir. Günlük ihtiyacın 2.5 katı.

 

SIRADAKİ HABER
Paylaş Tweet Whatsapp