Reklamsız Sözcü

Şekerleme yapın dinç kalın

Gün içinde yapılan doğru şekerleme kişinin daha dinç kaldığını ortaya koydu!

android-time 15:31 16 Kasım 2014
Şekerleme yapın dinç kalın
Gün içinde yapılan doğru şekerleme kişinin daha dinç kaldığını ortaya koydu!

Metropol yaşamı, iş hayatının stresi derken dinç kalmak neredeyse mümkünn olmuyor. Günün bazı saatlerinde yapılan doğru şekerleme ise dinç kalmanın bir başka yolu haline geldi.

İşte bilinmesi gereken şekerleme tipleri:
– Güç Şekerlemesi: 15 dakika

Bu kısa şekerleme tipinde, hafızanızın gelişmesine yararlı olan 2. safha uykunuzu yeterince almış olarak uyanırsınız.

– Sağlam Şekerleme: 30 dakika

Hızlı bir şekilde uykuya dalmak için ayak parmaklarınızdan başlayarak yukarı doğru bütün vücudunuzdaki kasları gerin, sonra da gevşetin. Uyandıktan yaklaşık 6 saat sonra, sirkadyen ritminiz düşer ve uykusuzluk baş göstermeye başlar. Bu zaman aralığı, şekerleme yapmak için en iyi vakittir.

Uykunun en derin kısmı yattıktan yaklaşık yarım saat sonra gerçekleşir. Şekerlemenizi 30 dakika ile sınırlı tuttuğunuzda, uykudan uyanınca gerçekleşen sersemlik hissini ortadan kaldırırsınız ve daha dinç hissedersiniz.

– Tazeleyici Şekerleme: 90 dakika

Bu süre aralığı, tam bir uyku devrini tamamladığınız için en iyi şekerleme tipi olarak görülür. Yapılan araştırmalar, bu uzunluktaki bir şekerlemenin bütün bir gece uykusuyla aynı oranda fayda sağladığını ortaya koyuyor. Ancak bu uzunluktaki bir şekerlemeyi sabah uyandıktan sonraki ilk 4 saat içinde yaparsanız, günün sonunda uykuya dalmakta zorluk çekebilirsiniz.

 

 

Merakla beklenen Yılmaz Özdil'in son kitabı "Mustafa Kemal" Plus abonelerine hediye.

SIRADAKİ HABER
Paylaş Tweet social-whatsapp Whatsapp more