Reklamsız Sözcü
NECATİ DOĞRU

SS: Jet hızıyla! MR: Tosbağa!

8 Kasım 2014

Hızlı yaşa. Mekanı etkili kullan. Hayata lezzet kat. Bu üç hedef için her alanda hız, zirve yapmakta.
Benim başım kel mi!
Ben de çağa uyarım.
SS diye yazarım.
MR diye kısaltırım.
Zaman kazanırım.
Okurumu yormam.
SS: Soygun Sarayı.
MR: Marmaray.
Soygun Sarayı jet hızıyla bitti. Marmaray 6 yıl gecikti.

* * * *

Maliye Bakanı, “keser döner, hesap döner” ileride mahkemesi kurulur diye düşünmüş olmalı. Bakanlıktan atılmayı göze aldı. Soygun Sarayı'na, 1 milyar 370 milyon TL harcandığını açık etti. Soygun Sarayı, 2012 yılında “Kamu İhale Yasası” kapsamından çıkartıldı. REC adlı firmaya “gizlice” verildi. Tayyip Bey, “Sarayda doğduğu için saray olmadan yaşayamaz” diye düşünülmüş olmalı neredeyse maliyette 3 kat sapma oldu. 419 milyon TL'ye bitecekti, geç kalmasın diye, 1 milyar 370 milyon TL'ye bitti.
Sayıştay raporunda var.
Toprak kazma işi:
(Metreküpü) 3.10 TL diye başlandı.
Yüzde 1120 fazlasıyla.
37.19 TL'ye bitirildi.
Küskülük işi:
(Metreküpü) 4.55 TL diye başlandı.
Yüzde 980 fazlasıyla.
44.61 TL'ye bitirildi.
El ile çakıl serme işi:
(Metreküpü) 3.49 TL diye başlandı.
Yüzde 1915 fazlasıyla 66.85 TL'ye bitirildi.
Ahşap iksa yapılma işi:
(Metrekare) 15.96 TL diye başladı.
Yüzde 446 fazlasıyla.
66.92 TL'ye bitirildi.
Tuvenan dolgu işi:
(Metreküpü) 5.59 TL diye başladı.
Yüzde 516 fazlasıyla 28.88 TL'ye bitirildi.
İşte böyle; Soygun Sarayı yapılırken diğer kalemlerde de yukarıdaki gibi “muazzam farklar” hemen kabul edildi.

* * * *

Gelelim Marmaray'a!
Raporlarda yazılmış.
Özetle aktarıyorum:
Padişah Abdülmecit döneminde (150 yıl önce) projesi Fransız mühendislere çizdirildi. 1980 yılında Başbakan Süleyman Demirel döneminde proje ABD'li Parson firmasınca yenilendi. Başbakan Bülent Ecevit döneminde finansman modeli şekillendi. 2004'te Başbakan Tayyip Erdoğan döneminde; “Asrın Projesi-Dedemiz Abdülmecit'in hayali” propagandasıyla temeli atıldı. Gebze'den başlayacak, Boğaz'ı tüp geçişle geçecek, Avrupa Yakası'nda Halkalı' da uluslararası hızlı tren hattına(Londra-Pekin) bağlanacaktı. Projenin deniz altı tüp geçidini Taisei (Japon), Gama (Türk), Nurol (Türk) firmaları yaptı. Zamanında bitirdiler. Diğer bölümler zamanında bitirilmediği için tüp denizin altında sosis gibi 3 yıl bomboş bekledi. Gebze-Halkalı hattı Aston-Marubeni (Fransız), Doğuş (Türk) firmalarına 680 milyon Euro (yaklaşık 1 milyar dolara) ihale edildi. İstasyonlar, yenilenmiş tren rayları, elektrifikasyon, sinyalizasyon, haberleşme, kumanda odalarıyla 2010'da bitirilecekti. Bitirilemedi. Bu üçlü firma, ne olduysa, iktidarın hesaplarına itiraz etti, işi bıraktı. Uluslararası Tahkim Mahkemesi'nde Türkiye aleyhine dava açtı. Bu dava aleyhe biterse Türk halkına bir kazık da oradan girecek. Marmaray, İspanyol OHL önderliğindeki ikinci üçlü firmaya 1 milyar 300 milyon dolara ihale edildi. Başbakanlığı sırasında Tayyip Erdoğan, gecikmeyi ve maliyet artışını; “tarihi kalıntı çanak-çömlek yüzünden” diye açıkladı. Geçenlerde bir açıklama daha yapıldı. Bitişin 2016'da olacağı haber verildi. Bu gecikme için çanak çömlek lafı edilmedi. Böylece gecikme 6 yılı buldu. Bu arada Gebze'den Halkalı'ya toplam 76.5 kilometre olan Marmaray projesi sanki bitmiş gibi propaganda yapıp, seçim yıllarına denk getirerek “Ayrılık Çeşme- Yenikapı arasındaki 13 kilometrelik bölüm birkaç kez tantanalı törenle” açıldı.

* * * *

Kısa ve öz:
SS: Para savurma teşebbüsü.
Bir tek gün gecikmedi.
MR: Zenginlik yatırımı.
2190 gün geç bırakıldı.
Bir iktidar için rezillik.
Yalancılık. Sahtecilik. Yağma
Yandaş zengin etme.
Halkı aldatma.

 

SIRADAKİ HABER
Paylaş Tweet social-whatsapp Whatsapp more