sozcu.com.tr/DIŞ HABERLER

Fransız sanat enstitüsü ECAL'den bir grup ürün tasarımı ve fotoğraf bölümü öğrencisi, Photobooth isimli projede, interaktif selfie çalışmalarını kaydetti.



Dijital fotoğrafçılığın bir ürünü olarak sanat dünyasında yerini alan selfie, aslında post-modern zamanın otoportresi.



Görselliğin algılarıyla oynayan Photobooth, sevsek de sevmesek de selfielerin aslında kalıcı olduğunu kanıtlıyor. Öyle ki, ünlü sanatçıların olgunluk çağında yarattığı ve sanat tarihine adını yazdıran eserler gibi, selfielerin de güzelleşebileceği fikri hiç de hayal değil.



"Narsizmin manifestosu" ya da "modern zamanın otoportresi" olarak tanımlanan selfieye, sanat tarihinde rastlamak mümkün. Dijital fotoğrafçılık çağında yaşasalardı ya da selfie çubuğu ve Instagram hesapları olsaydı, Frida Kahlo ile Van Gohg’un otoportreleri selfieye dönüşebilirdi.


Oxford’un 2013 yılının kelimesi olarak belirlediği ve 219 milyondan fazla hashtag’in de sahibi olan selfie, 2000’li yılların en çok icra edilen trendi.