Reklamsız Sözcü

NASA’nın gerçekleştirdiği en büyük 10 keşif

İşte ABD Ulusal Havacılık ve Uzay Dairesi (NASA)'nın, insanlığı en çok heyecanlandıran 10 keşfi...

14:3627 Temmuz 2015
NASA’nın gerçekleştirdiği en büyük 10 keşif

Derleyen: Çağrı KAÇMAZ

Geçtiğimiz günlerde Kepler teleskobu ile Dünya'ya hem büyüklük hem de atmosfer olarak en benzer gezegen olan ‘Kepler-452b' bulundu. Tabi gezegene ulaşmak insan hayatı süresi içinde şu anlık imkansız olsa da yine de evrende yalnız olmadığımızın ihtimali bile güzel. Biz de bu bahaneyle insanoğlunu en çok heyecanlandıran NASA'nın 10 buluşunu derledik:

1-WMAP

2001'de fırlatılan ve son derece hassa ölçümlerle kozmolojide devrimsel kanıtlar ve bugular sunan uydu.

2-SPITZER

2003 yılında delta roketiyle uzaya gönderilen teleskopların en büyüklerinden. Topladığı verilerle de bilim insanlarına yıllardır boyutunun hakkını veriyor. Ayrıca teleskobun da şarkısı mı olur demeyin, ilginç şarkısı için videoya alalım.

3-SPIRIT & OPPORTUNITY

11 yıldır Mars'ta olan ikiz gezginler. Toplamda 315 bin fotoğraf çekip, Dünya'ya gönderdiklerini söylesek yeterli olur sanırım.

4-CASSINI HUYGENS

1997 yılında uzaya fırlatılan Amerika ve Avrupa Birliği ortak yapımı yaşam formu. Görevi Satürn'de bilimsel araştırmalar yapmak olan bu çılgın formun yaşadığı yolculuk inanılmaz.

5-CHANDRA

1999 yılında fırlatılan x-ray teleskobu. Olağünüstü özelliklerinden dolayı ‘Anka Kuşu' adını almış ve keşfettiği galaksiye adını vermiştir.

6-VIKING

1975 yılında Mars yüzeyinden dünyaya ilk fotoğrafları göndermiş uzay aracıdır. Adını sonuna kadar hak ettiği belli ayrıca uzaydaki ilk selfie de kendisine ait olmalı…

7-HUBBLE

Kendisi için NASA'nın uzaya gönderdiği en sevilen alet desek yanlış olmaz. Bu sevgiyi de gönderdiği birbirinden muhteşem fotoğraflardan kazandığı su götürmez bir gerçek. Hatta insanlar için görevi bir zaman sonra arka plan ve profil fotoğrafı çekmeye dönüştü diyebiliriz.

8-AYA YOLCULUK

Neil Armstrong için küçük olsa da, insanlık için dünya dışında bastığı en büyük adım.

9-GÜNEŞ SİSTEMİNİN EN UZAK GEZEGENİNİ GÖZLEMLEDİK

Evet yanlış duymadınız, Plüton bizim için hala bir gezegen. 10 yıl önce gönderilen New Horizons uydusuyla yaptığımız yanlıştan dönüp ona bir nebze olsun borcumuzu ödeyebildik. O da buna karşılıksız kalmadı tabi.

10-DÜNYA’YA EN BENZER GEZEGENİ BULDUK: KEPLER 452b

Gezegeni Kepler Uzay Teleskobu bulunca başka isim verilmesi uygunsuz olurdu tabi. Biz bulsak kesin iktidarda kim varsa onun kısaltmasını verirdik . Neyse şairin dediği gibi; “Bu Dünya hepimizi kastı, başka Kepler var mı?”

NASA, yeni dünya Kepler-452b'yi keşfetti