Rahşan GÜLŞAH

Cihaz bambu ve karbon fiberden yapılmış üstelik de Geleceğe Dönüş filmindekinden çok daha derli toplu bir tasarıma sahip 1989 yılında biz bilim kurgu film sevenler müthiş bir film izlemiştik.
Ve Geleceğe Dönüş serisi hayatımın en önemli filmlerinden biri olmuştu. 1989 yılındaki serinin ikinci filmi ilk filmin aksine gerçekten gelecekte geçiyordu. Yönetmen Robert Zemeckis’in gelecek hakkındaki fotoğrafı hiç aklımdan silinmedi.
Ama en çok iki şey kaldı aklımda. Biri ayakkabı bağcıklarını otomatik kapatan spor ayakkabıydı ve benim gibi ayakkabı bağları ile arası asla iyi olmayanlar için mükemmel bir hayaldi.
Diğeri ise tekerlekleri olmayan ve altındaki jet motoru ile havada süzülen kaykaydı. Yıllar geçti ama bu ikisi de henüz hayatımıza girmedi diyorduk ki bir otomobil firması bu hayali gerçekleştirmiş gibi görünüyor.
Lexus uzunca bir süredir Hoverboard yani Uçan Kaykay (Filmde de adı buydu) üzerinde çalışıyordu. Ve geçen hafta nihayet Lexus ilk ön tanıtım filmini yayınladı. Filmde bir adam bizim bildiğimiz klasik bir kaykay ile piste geliyor.

BİRAZ DAHA BEKLEYECEĞİZ

Ve o anda uçan kaykayı görüyoruz. Bambu ve karbon fiberden yapılmış üstelik de Geleceğe Dönüş filmindekinden çok daha derli toplu bir tasarıma sahip olan cihaz dumanlar çıkararak ilk sürüşünü bekliyor. Ve evet yerden de birkaç santim yukarıda süzülüyor!
Film burada bitiyor.
Yani uçan kaykayı hareket halinde görmek için biraz daha bekleyeceğiz. Bilim insanları bu kaykayın süper iletkenler ve mıknatıslardan oluşan temel fizik prensiplerine sahip bir araç olduğunu düşünüyorlar. Ama Lexus olup biteni anlatıncaya kadar tanıtım filmini izleyip projede yer alan mühendislerden Haruhiko Tanahashi’nin sözüyle avunmak durumundayız: “İmkansız diye bir şey yoktur, önemli olan nasıl çözüm bulacağınızdır..”

İşte Lexus’un yaptığı uçan kaykay




Beceremeyeceksen güncelleme!

BİZ İstanbulluların hayatlarının önemli bir zamanı trafikte geçiyor.
İBB trafik de önemli bir yardımcı. Ancak İBB Trafik’in iki temel sorunu var. Birincisi nedense bu kadar yıldır çalışıyor olmasına rağmen nedense kentin korkunç saatlerinde trafiği her yerde gösterecek şekilde algılayıcı geliştirmesini yapmaması.
İkincisi de yavaş açılıp yavaş çalışması. Bu yazılıma nihayet köklü bir güncelleme geldi. Ve Android versiyonunu hemen denemeye başladım. Ama o günden beri gerçekten saçımı başımı yolmak üzereyim kullanırken.
Birincisi çok kullandığımız düğmeleri cihaz ekranının sağından soluna almışlar ve program bir anda solaklara uygun hale gelmiş. Oysa mesela bu düğmeleri kişiselleştirme imkanı sunsalarmış çok daha iyi olabilirmiş. Belli ki her cihazda test etmemişler mesela benim cihazımda programın ikonu diğer ikonlardan küçücük:)

BIRAKIN DAĞINIK KALSIN!

Ama asıl sorun bildirimler. Ne tuhaf ki yazılımı güncelleyen arkadaşlar bildirimleri kapat düğmesini eklemeyi unutmuşlar. Program sürekli titreşimle birlikte ses çıkararak yol tıkanıklığı haberleri veriyor.
Ve aynı haberleri tekrar edip duruyor. Üstelik konum bilginize de bakmıyor. Ben şu anda yazımı İsveç’ten yazıyorum ve dünyanın parasını verdiğim internet kotamdan TEM Ataşehir Küçük Bakkalköy arasında trafik kazası olduğunu öğrendim. Üstelik Android telefondaki veri kullanımı bölümünde programın arka plan verisini kısıtlamama rağmen bu bilgiler gelmeye devam ediyor. Arkadaşım hakikaten beceremeyecekseniz güncellemeyin. Bırakın dağınık kalsın!

Biraz daha büyük ve kaslı: M9+

HTC son dönemin en başarılı mobil cihaz üreticilerinden. Firmanın yeni amiral gemisi M9 özellikle tasarımı, kuyumculuğu andıran işçiliği ve müthiş ekranı ile övgü toplarken kamera bölümünde biraz başarısız olmuştu.

Arka kameradaki “Ultra Piksel”den vazgeçen firma gerçekten de ortalama bir kamera performansına sahipti. Geçtiğimiz hafta HTC’nin yeni ürünü M9+’yı test ettim. Ekranı biraz daha büyük ve arka kameradaki Ultra Piksel geri gelmiş. Tabii bir de ekranın altındaki ana sayfa düğmesi dikkat çekiyor ama o aslında hem parmak okuyucu hem de ana sayfa düğmesi. Cihazın ekranı 5.2 inç ve çözünürlüğü artık QHD yani 1440x2560. Rakamlar bir yana ekran gerçekten mükemmele yakın. RAM yine 3GB işlemci ise Mediatek Hello 10x. Performansı gayet iyi. Takılma yok. Ama çok güç gerektiren uygulamalarda cihazın hafifçe ısındığı gözümden kaçmadı.

Kamerası 20 MP, Duo Kamera var. Fotoğraf çekerken iki mod sunuyor M9+. Yüksek çözünürlük ve çift kamera. Çift kamerada odak kaydırmak ve çeşitli animasyon seçenekleri mevcut. Fotoğraf sonuçları M9’dan biraz daha iyi. Kendi adıma beğendiğimi rahatlıkla söyleyebilirim. Ama fotoğraf kalitesi hâlâ S6’dan geride.