Reklamsız Sözcü

Yazılı basın da ölçüm pastasına dahil olmalı

Reklamverenler Derneği, medya sektörünü, tirajların denetimi konusunda işbirliğine çağırdı.

08:5730 Aralık 2015
Yazılı basın da ölçüm pastasına dahil olmalı
Reklamverenler Derneği, medya sektörünü, tirajların denetimi konusunda işbirliğine çağırdı.

Sayime BAŞÇI

Türkiye'de medya alanındaki en önemli önceliklerini ‘tüm mecraların ölçümlemelerinin sağlanması' olarak açıklayan Reklamverenler Derneği, sektörü, tirajların denetimi konusunda işbirliğine çağırdı.

Foto: DHA

Dünya genelinde gazetelerin, ‘medya yatırımları' olarak adlandırılan reklam gelirleri içindeki payı her geçen gün azalırken, tüketici ve okuyucu nezdinde ise gazeteler halen ‘en güvenilir' kaynaklar arasında. Son 5 yılda global ortalamalara göre gazetelerin, medya yatırımları içindeki payı yüzde 20'den yüzde 13'e geriledi. Bu gerileme Batı Avrupa'da 9 puan, Ortadoğu ve Afrika'da ise 13 puan oldu.

ŞEFFAF ÖLÇÜM YAPILMIYOR

Ancak, Almanya, Avusturya ve Danimarka gibi pek çok ülkede gazetelerin toplam medya yatırımları içindeki payının yüzde 20'ler seviyesinde olduğuna işaret eden Reklamverenler Derneği Başkanı Ahmet Pura, bu noktada kritik etkenin ‘denetim' olduğuna dikkat çekti.  “Bu bir heyecan işidir. Reklam verenler TV'de, dijitalde, radyoda ölçümleme yapıyor. Ölçüm pastasına yazılı basının da dahil olmasını bekliyoruz” ifadelerini kullanan Pura, Türkiye'de tirajların ve satış rakamlarının şeffaf olarak ölçülemediğini, reklam verenlerin de ölçülemeyen mecralardan uzaklaşabildiğini vurguladı.  Pura, açıklamalarında gazetelerin reklam pastasından yüzde 20'nin üzerinde pay aldığı 20 ülkenin 15'inde gazete tirajlarının The International Federation of Audit Bureaux of Certification – IFABC'ye üye bir kuruluş tarafından denetlendiğini belirtti.

REKLAM VEREN İÇİN ÖNEMLİ

Tiraj denetiminin reklam gelirlerinin korunmasında kritik  bir öneme sahip olduğunu anlatan Pura, Türkiye'de  tiraj denetimi konusunda sektörel bir girişim veya yerleşik bir IFABC üyesi kuruluş bulunmadığına dikkat çekti. Pura bu konuda geçmişte yapılmaya çalışılan girişimlerin başarısızlıkla sonuçlandığını kaydederek, “Denetim ve ölçümlemenin yapılması, reklamverenlerin mecralara olan güveninin sağlanması ve korunması büyük önem taşıyor. Reklamverenler olarak önemli önceliğimiz, tüm mecra ölçümlemelerinin sağlanmasıdır. Ölçümleme esastır, şeffaflıktır, güven yaratıcıdır, pazarın büyümesini sağlar… Sektör oyuncuları olarak el ele verip yarınlara bakmalıyız” çağrısını yaptı.

SIRADAKİ HABER
Paylaş Tweet Whatsapp