Reklamsız Sözcü

SÖZCÜ yazdı, skandaldan geri adım atıldı

Zenginler kulübünde Havuz gitti, bahçe geldi.

06:4027 Aralık 2015
SÖZCÜ yazdı, skandaldan geri adım atıldı
Zenginler kulübünde Havuz gitti, bahçe geldi.

İsmail ŞAHİN

Tescilli kültür varlığı ve birinci derece tarihi eser olan Tepebaşı'ndaki ABD İstanbul Başkonsolosluğu'nun eski binasının çatısındaki havuz kaldırıldı, yerine bahçe yapıldı

Önceden böyleydi

İstanbul Beyoğlu Tepebaşı'nda 1860'da inşa edilen ve 1906'dan 2003 yılına kadar ABD'nin büyükelçilik ve konsolosluk olarak kullandığı tarihi binada restorasyon skandalından bir nebze de olsa geri dönüldü. SÖZCÜ Gazetesi, tescilli kültür varlığı ve birinci derece tarihi eser olan ABD İstanbul Başkonsolosluğu'nun Beyoğlu'ndaki eski binasındaki restorasyon rezaletini geçtiğimiz ekim ayında kamuoyuna duyurdu.
Palazzo Corpi adlı tarihi binanın çatısına havuz, imar planlarında ek yapılaşma izni verilmemesine rağmen, bahçesine otel inşa edildiği ortaya çıkmıştı.

Tescilli kültür varlığı ve birinci derece tarihi eser olan Tepebaşı'ndaki ABD İstanbul Başkonsolosluğu'nun eski binasının çatısındaki havuz kaldırıldı, yerine bahçe yapıldı

YILLIK ÜYE AİDATI 1.300 EURO

Haberimizin ardından Bilgili Holding Başkanı ve Beşiktaş eski Başkanı Serdar Bilgili ile Doğuş Holding Başkanı Ferit Şahenk'in ortağı olduğu ve konsolosluk binasını 2009'da 51 yıllığına kiralayan Corpera Turizm, çatıdaki havuzu kaldırdı. Dünyaca ünlü Soho House tarafından kulüp olarak işletilen binanın çatısındaki havuzun yerine çim ekildi. İstanbul'un en eski semtlerinden biri olan Beyoğlu'nda yer alan Palazzo Corpi binalar topluluğu tarihi eser niteliğinde üç adet binadan oluşuyordu. Londra, Berlin, Miami ve New York'ta bulunan şubeleri ile özellikle moda, sanat, medya ve reklam dünyasında başarılı olmuş seçkin kişilerin üye olarak girebildiği Soho House tarafından işletilen binalara herkes giremiyor, otelde kalamıyor. Soho House'da üyelik ücretleri yıllık bin 300 Euro'dan başlıyor.

 

İstanbul Büyükşehir Belediye Meclisi'nin CHP'li üyeleri Hüseyin Sağ ve Hakkı Sağlam restorasyon skandalının sorumluları için İstanbul Cumhuriyet Başsavcılığı'na suç duyurusunda bulunmuştu. Savcılığın konuyla ilgili incelemesinin sürdüğü öğrenildi.

Sözcü Gazetesi, 24 Ekim 2015'te yaptığı haberle skandalı kamuoyuna duyurmuştu.

SIRADAKİ HABER
Paylaş Tweet Whatsapp