Reklamsız Sözcü

Yeni yılda sağlıklı olmak için 10 önemli adım

13:1731 Aralık 2015
Yeni yılda sağlıklı olmak için 10 önemli adım

2015’i geride bırakıp 2016’ya adım attığımız bugünlerde, hepimizin yeni yıldan beklentileri ve hayalleri farklı. Kimimiz o çok istediğimiz arabayı düşlerken, kimimiz başını sokacak bir ev, kimimiz ise kariyerinde başarı düşlüyor.

Ama herkesin ortak bir dileği varsa, o da sağlığımızı kaybetmediğimiz sapasağlam bir yıl geçirmek. Biz de ünlü diyetisyen Gözde Şahin yeni yılda sağlıklı kalmak için yapmamız gerekenleri sorduk:

    1. Günün en önemli öğünü kahvaltıdır. Güne kahvaltı yaparak başlayın.

 

  • Gün içerisinde uzun süreli açlıklar yaşayarak akşam için iştahınızı kontrol edemeyecek duruma gelmeyin. Her 3-4 saatte bir ana veya ara öğün yapmaya özen gösterin.

  • Öğle yemeğinde sebze, yoğurt ve ekmekten oluşan hafif bir öğün tercih edin.

  • Ara öğünlerinizde taze veya kuru meyve, süt  – yoğurt  – ayran – kefir gibi tok tutan besinler seçin.

  • Gün içerisine yayarak en az 2 lt su için.

  • Yılbaşı yemeğinizi yavaş yemeye gayret gösterin.

  • Atıştırmalık olarak ölçüsüne dikkat ederek leblebi, taze veya kuru meyve, 10 fındık – 10 badem veya 2-3 tam ceviz ve 3-4 tane kestane tercih edebilirsiniz.

  • Alkol tüketmeniz gerekirse şarap veya bira tercih edin. Unutmayın 1 kadeh rakı 3 kadeh şarapla aynı kaloride.

  • Tatlı yerine meyve tabağı seçin. Tatlı yemeniz gerekirse sütlü tatlı, meyve tatlısı veya dondurma tercih edin.

  • Ertesi gün bol su içmeye, hafif yemekler yemeye ve yürüyüş yapmaya özen gösterin.

Son güncelleme: 13:2131.12.2015
SIRADAKİ HABER
Paylaş Tweet Whatsapp