AKP'nin her seçim öncesi sayısını artırdığı kamuoyunda 'AK troller' olarak bilinen AKP'li hesaplara, en sonunda Davutoğlu da isyan etti. Bu “trol” hesaplara yönelik parti içinde de, “artık 3-5 kendini bilmez seviyesiz trollerin küfürlerine son verilmeli” sesleri yükselmeye başladı.

Hürriyet'in haberine göre; Davutoğlu’nun da talimatıyla 7 Haziran seçimleri öncesinde AKP Tanıtım ve Medya Başkanı ve Parti Sözcüsü Beşir Atalay tarafından sosyal medyaya yönelik Yeni Türkiye Dijital Ofisi’nin oluşturulma nedenlerinden birinin de bu rahatsızlık olduğu kulislerde konuşuluyor.

“VARA YOĞA KÜFREDEN TROLLCÜKLER”

AKP’de daha önce özel sohbetlerde dillendirilen bu “troll” hesaplara ilişkin rahatsızlık son dönem açıktan da ifade edilmeye başlandı. Bazı milletvekillerinin bu konudaki rahatsızlıklarını parti yönetimine de ilettiği belirtiliyor. Son dönem partiye yakın çevrelerde bu rahatsızlık açıktan dile getirilmeye başlanırken, son olarak özellikle parti içinden verdiği kulis bilgileriyle dikkat çeken Twitter fenomenlerinden Başkentçi de, ‘partinin artık 3-5 kendini bilmez seviyesiz bu trollerin küfürlerine son vermesi gerektiği’ belirtilerek, “vara yoğa küfür edip kendini rahatlatan trolcüklerden sıkıldık” mesajı paylaşıldı.

AKP: TROLLER BİZİ BAĞLAMAZ

Özellikle seçim dönemlerinde etkinlikleri daha da artan bu trol hesaplara yönelik ilk tepkiyi veren isimler arasında yer alan Atalay, “AKP’nin sosyal medya hesapları Tanıtım ve Medya Başkanlığı sorumluluğundadır ve bu hesaplar AKP'nin kendi kurumsal kimliği altında açılmıştır.

Bu kurumsal kimliği taşımayan tüm hesaplar ve bu hesaplardan dolaşıma sokulan şeyler partimizi bağlamak ve bizim sorumluluğumuzda değildir” açıklamasını yaptı ve kendisinin öncülüğünde oluşturulan Yeni Türkiye Dijital Ofisi’ne ilişkin de şu bilgiyi verdi:
“AKP son seçimlerden önce Dijital ve Sosyal Medya Kurumsal Kimlik Kılavuzu oluşturmuş ve AKP’nin sosyal medya ve dijital alanda tüm çalışmaları kampanya sürecinde İstanbul’da açılan Yeni Türkiye Dijital Ofisi tarafından yürütülmüştür. Yeni Türkiye Dijital Ofisi, milletvekili adaylarının sosyal medya ekipleriyle koordinasyon içinde adayların Twitter, Instagram, Google ve Facebook profilleri ve kişisel web sayfalarının kurumsal kimliğe uygun biçimde tasarlanmasını sağlamış, hazırladığı içeriklerle kampanya mesajlarının sosyal medya yoluyla halka ulaştırılmasında etkin rol oynamıştır.”