Reklamsız Sözcü

Ordu´nun Trafik Elektronik Denetleme Sistemi radarları meclise taşınıyor

Ordu´nun Trafik Elektronik Denetleme Sistemi radarları meclise taşınıyor

16:2330 Aralık 2015
Ordu´nun Trafik Elektronik Denetleme Sistemi radarları meclise taşınıyor
Ordu´nun Trafik Elektronik Denetleme Sistemi radarları meclise taşınıyor

Nedim KOVANORDU, (DHA) – ORDU`da sürücülerin tepkisini çeken Trafik Elektronik Denetleme Sistemi`ni (TEDES) Meclise taşıyacaklarını söyleyen CHP Ordu Milletvekili Seyit Torun konuyu yakın takip ettiklerini dile getirdi. Türkiye Şoförler ve Otomobilciler Federasyonu (TŞOF) Başkanı Fevzi Apaydın ise bölünmüş yolda hız limitlerinin artırılmasını isteyerek, `Burada 100`ün üzerinde gitmek bir trafik suçudur, buna uymak zorundayız ama hız kuralları limitleri çok aşağı çekilmiştir. Sanki sürücüye bir tuzak hazırlanmış gibidir` dedi.

Ordu`da pilot bölge olarak 18 Kasım`da İl Emniyet Müdürlüğü tarafından faaliyete geçirilen TEDES Projesi kapsamında, Karadeniz Sahil Yolu`nda bir ayda 100 bine yakın sürücünün radara girmesi, sürücülerin tepkisine neden oldu. Karadeniz Sahil Yolu boyunca 19 kule radar, 11 plaka tanıma sistemi yerleştirilirken, tünellerin giriş ve çıkışlarında da manuel radar ölçümü yapılıyor.

Ordu`nun girişinden çıkışına kadar yaklaşık 100 kilometrelik Karadeniz Sahil Yolu boyunca 24 saat fotoğraf ve video kaydı yapan kule radarlar, hız limitleri üzerine çıkan sürücüleri tespit ediyor. Hız koridoru başlangıcı ve hız limitlerini gösteren uyarıcı levha ve tabelalar bulunurken, bazı bölgelerde tabelaların led ışıksız olması nedeniyle gece sürücüler tarafından fark edilmediği belirtildi.

Altınordu ve Fatsa ilçeleri kent merkezlerinde 1 ile 3 kilometre arasında kule radarlar bulunurken, bölünmüş yolda hız koridoru alanında ise bu mesafe 5 kilometreyi buluyor. Kule radarların aralarındaki mesafenin kısa olması nedeniyle durumu farkedemeyen bir sürücünün yarım saatte 3 ile 10 kez radara girdiği de belirtildi.

HIZ LİMİTLERİ ARTIRILMALI

Şehir içlerinde hız limitleri otomobiller için 70, minibüs, otobüs, kamyon ve çekici için 60 kilometre olarak belirlenirken; transit yolda ise otomobiller için hız sınırı 110 kilometre, minibüs, otobüs, kamyon, çekici için 90 kilometre olarak belirlendi. TŞOF Başkanı Fevzi Apaydın Ordu`dan geçen Karadeniz Sahil Yolu`nda bölünmüş yolda hız limitlerinin yeniden düzenlenerek artırılması gerektiğini söyledi.

Sürücülerin belirlenen kurala uymasını isteyen Apaydın, `Biz bu kazaların nedenlerinin şoförlerden kaynaklandığını, şoförlerin dikkatsizlik ve hız kurallarına uymadıklarından trafik kazalarının yaklaşık yüzde 95`ine yakınının sürücü hatalarından olduğunu hep söyleriz. Samsun Bafra`dan tutun Hopa`ya kadar Karadeniz`de o şerit hep meskun mahaldir. Bir ilçenin veya ilin tabelası biter öbürü başlar. Eğer burada hız kurallarına tam layıkıyla riayet edilecekse bu Samsun-Trabzon arası 7-8 saatte ancak alınabilir` dedi.

Ankara`da şehir içinde hız limitinin 83 kilometre olduğunu söyleyen Apaydın, Karadeniz sahil kesiminde bu hızın 60`a, 70`e düşürmenin bir lüks olduğunu bunun artırılması gerektiğini ifade etti. 100`le gittiğiniz yeri 40 kilometreye kadar düşürdüğünüzde yolun bitmeyeceğini dile getiren Apaydın, `Otobüsle de gitseniz, kamyonla da gitseniz bitmez. Bu gözden geçirilmeli, hız limitleri fazla olmamak şartıyla bölünmüş yollarda yükseltilmeli ki bu sürücülerinde serzenişleri biraz azalsın. Ama bu yollar meskun mahaldir. Burada 100`ün üzerinde gitmek bir trafik suçudur, buna uymak zorundayız. Ama hız kuralları limitleri çok aşağı çekilmiştir. Sanki sürücüye bir tuzak hazırlanmış gibidir` diye konuştu.

CHP Ordu Milletvekili ve Ordu eski Belediye Başkanı Seyit Torun ise, CHP Giresun Milletvekili Bülent Yener Bektaşoğlu, Trabzon Milletvekili Haluk Pekşen ile birlikte konu üzerinde çalıştıklarını, bölünmüş yolda hız limitlerinin artırılması, eksikliklerin giderilmesi yönündeki talepleri meclise taşıyacaklarını söyleyerek, `Biz trafik kurallarının uygulanmasına karşı değiliz. Ama yolda ilerlerken bir bakıyorsunuz 70, bir bakıyorsunuz 90. Vatandaş nerede hangi kilometreyle gideceğini bilmiyor. Uyarı levhalarıyla bunun desteklenmesi lazım. Vatandaş ceza yerim diye ambulansa bile yol vermiyor. Bu yolu Batum`a kadar herkes kullanıyor. Sonuçta oradaki vatandaşların bilgisi olmayabilir. Mutlaka bu konudada bir çalışma yapılmalı. Bu uygulamalar bizde altyapısı hazırlanmadan ‘yaptım oldu` mantığıyla yapılıyor. Burada önemli olan sonuç almak, ceza yazılarak bir yere varılamaz` dedi.

DHA-Genel – Türkiye-Ordu – Nedim KOVAN
2015-12-30 16:19:33

SIRADAKİ HABER
Paylaş Tweet Whatsapp