Gezici Araştırma Geliştirme Merkezi Seçim öncesi son kamuoyu araştırmasını yapmak üzere anketörlerine eğitim verdi. Türkiye’de bir ilki gerçekleştiriyor daha önceki araştırmalardan farklı bir yöntemi deneyecek. Şirket, temsili şeffaf seçim sandıklarla vatandaşlara oy kullandırıyor.

Türkiye genelinde 7 coğrafi bölgeyi temsil eden 36 ilde gerçekleştirilecek kamuoyu yoklamasında vatandaşlara sorular yöneltilecek. Anketin ardından anketörün verdiği oy pusulası ve zarfı alan vatandaşlar kimseye göstermeden evinde oyunu kullanarak zarfı kapatıp şeffaf sandığa atacak.

Şirketin genel müdürü Murat Gezici, bu yöntemle tıpkı Amerika da uygulanan yöntemle hem daha hassas bir araştırma yapmayı, hem de vatandaşın son dönemde yaşadığı fişlenme korkusunu aşmayı ve kararsız seçmen sayısını aza indirmeği düşündüklerini söyledi. Yöntemin Türkiye’de bir ilk olduğunu belirten Murat Gezici, “7 Haziran seçimlerini hatasız bilmek için çok hassas bir çalışmaya giriştik. Türkiye’de ilk defa sandık sistemiyle oy kullandıracağız ve sıfır hatayla bilmeye çalışacağız. Bu sıfır hata nedir? Anketimizi yaptıktan sonra sorularımızı soracağız. Ve sorulardan sonra cevapları topluyoruz bittikten sonra diyoruz ki ‘Sizden bir ricamız var; pusula, bu pusulada hangi partiye oy vermek istiyorsanız evinizin içerisinde kapıyı örterek üzerine işaret koyup zarfın içerisine koyup bize hiçbir şey söylemeden sandığımızın içerisine atmanızı istiyoruz’ diyeceğiz. Ve seçmen daha özgür ifadesiyle kendisini ifade ederek oy kullanacak. Bunu neden yapıyoruz? Türkiye’deki seçmen biraz ürkek şu son dönemde korkuyor ‘acaba ben bu cevabı verirsem fişlenir miyim’ diye. Korktuğu için bize oyunun rengini söylemesin ama gönlünde hangi partiye oy vermek istiyorsa pusulada işaretlesin. Kapalı bir zarfla bunu sandığa atsın. Evet, mini bir seçim ama kapsamlı bir seçim gerçekleştiriyoruz. 36 ilde 198 ilçede bunlara bağlı 240 mahalle ve köyde 4 bin 860 vatandaşa oy kullandıracağız. Çok ciddi bir rakam, amaç ve kapsam anlamında bu Türkiye’de bir ilki gerçekleşiyor.”

Gezici Araştırma Sonuçlarını 29 – 30 Mayıs tarihlerinde öncelikle abonelerine hemen ardından kamuoyu ile paylaşacak.