Reklamsız Sözcü

Kentsel katliam ve bireyin rolü ‘Son Durak’ta

Aslı Vural, kişisel sergisi 'Son Durak'ta insan ve doğa etkileşimini ele alıyor

08:3623 Aralık 2015
Kentsel katliam ve bireyin rolü ‘Son Durak’ta
Aslı Vural, kişisel sergisi 'Son Durak'ta insan ve doğa etkileşimini ele alıyor

Eserlerinde kentleri, değişimi, dönüşümü, doğanın katledilişini ve bireyin tüm bu durum içerisindeki yerini konu alan Aslı Vural'ın kişisel sergisi, 10 Ocak 2016 tarihine kadar  İstanbul Galeri Ark ‘da sanatseverlerle buluşuyor.

Aslı Vural “birey ve metropol” ilişkisinden yola çıkarak hazırladığı “Last Stop /Son Durak” serisi temel olarak güncel bir probleme parmak basıyor. Bütün şehirlerde hızla yükselen binalar ve ufkumuzu kuşatan vinçler yani bireye sunulan bu yeni bir yaşam biçimi, doğayı hızla ve umursamazca tüketirken, doğadostu “yeşil binalar” adı altında beton yığınları olarak yükseliyor . Doğanın var olan düzenine inat değişen çevre, kaybolan ormanlar ve ağaçların yerinde yükselen gökdelenler yok edişi ve yeni düzeni simgeliyor. Bu açıdan bir bölünme, parçalanma ve ayrışma söz konusudur ve birey bu değişimin içinde kendisine yeni bir yer edinmeye çalışır. Artık genel geçer tüm kuralar yıkılacak ve dönüşüm beraberinde başka bir yaşam biçimini getirecektir. Bu yeni yaşam biçimine ayak uyduran bireyler ve karşılarında çevre bilinci olan, doğa dostu bir grup ve aralarındaki çatışma da eserlerin konusu. Büyük şehirlerden küçük şehirlere, sahil kasabalarına göç edenler ve sınıf atlma çabasındaki varoşların gökdelenlere doğru yolculuğu bu iki tezat arasındaki ötekileşme serinin bel kemiğini oluşturuyor. Şehir insanın hayallerini süsleyen, köy ve kasaba hayatının karşısında köyden kente devam eden iç göçün tezatlığı ve bireyin kemdisi için aradığı bir son durak…

ÖFKE, COŞKU, PANİK, KORKU, KAOS…

Sanatçı eserlerinde mimari hatırlatmaları ve izlenimleri gerçek boyutuna taşıyor. Bir bütünün parçası gibi görünen, başlangıcı ve sonu olmayan, uzamsal olarak sonsuza giden yüzeyler boya ile gerçeğe iz bırakıyor. Doğanın dönüşümünden geriye kalan, kaos, karanlık ve şimdiki gerçek birbiri üstüne diziliyor. Sanatçı açısından şehirler; mutluluk, öfke, çoşku, panik, korku ve kaosu temsil ediyor. Aynı zamanda metropol doğadan uzaklaşırken, birey kaos içinde yalnızlaşıyor. Renkler solup grileşirken doğanın binbir rengi tuvallere katmanlar halinde yansıyor. Tüm bunlar sanatçının eserlerine soyut metropol siluetleri olarak karşımıza çıkıyor.

Son güncelleme: 08:3923.12.2015
SIRADAKİ HABER
Paylaş Tweet Whatsapp