Reklamsız Sözcü

“Hafif ticari üretim üssünde kiralama yapmak istiyoruz”

"Türkiye’nin, bir hafif ticari araç üssü ülke haline geldi"

09:0621 Aralık 2015
“Hafif ticari üretim üssünde kiralama yapmak istiyoruz”
"Türkiye’nin, bir hafif ticari araç üssü ülke haline geldi"

LeasePlan Genel Müdürü Türkay Oktay, “Hafif ticaride kiralama yapılamıyor olması hem üretim, hem satış hem de kiralama için sıkıntı yaratıyor. Bir an önce çözülmesini umuyoruz” dedi.

 

Filo kiralama sektörün en önemli temsilcilerinden LeasePlan Türkiye Genel Müdürü ve yaklaşık 10 aydır Tüm Oto Kiralama Kuruluşları Derneği (TOKKDER) Başkanlığı'nı yürüten Türkay Oktay, şirketi ve başkanlığını yürüttüğü sektör hakkında açıklamalarda bulundu. Oktay, “Operasyonel kiralama sektörünün Türkiye'te son dört yıldaki büyüme oranı ortalaması yüzde 18. Şu anda 266 bin araçlık bir araç parkı büyüklüğüne sahip. Kaotik bir yıl olmasına rağmen bu yıl bile yüzde 12'lik bir büyüme yakalandı. Bu büyüme KOBİ'lerden kaynaklanıyor. Artan kur ve ÖTV yüzünden işletmeler satın almak yerine kiralıyor. Kısıtlı kaynaklarını en iyi kiralama ile değerlendiriyorlar. Sektörün asıl sıkıntısı 2010 yılından bu yana yapılamayan hafif ticari araç kiralaması. 20 milyar TL'lik bir büyüklüğe sahibiz ve her yıl 8 milyar TL devlete vergi sağlıyoruz. Sadece bu yıl 110-120 bin yeni araç alımı gerçekleştirdik ” diye konuştu.

SORUNUN ÇÖZÜMÜNDE SIKINTI VAR

Türkiye'de araç sayısının 20 milyona dayandığını ifade eden Türkay Oktay, bu rakamın 14 milyona yakının otomobil geri kalanın ise hafif ve ağır ticari araç parkından oluştuğunu belirtti. Oktay, şirket aracı olarak 2 milyona yakın araç bulunduğuna dikkat çekti. 266 binlik kiralama parkının hafif ticari araçla birlikte 600-700 bin seviyelerine çok rahat çıkabileceğini belirten Genel Müdür Oktay, “Hafif ticari araç kiralaması konusunda başkanlığa geldiğimden beri diğer sektör kuruluşlarıyla beraber hükümetle ve özellikle Ulaştırma ve Gümrük Bakanlıkları ile görüşme planları yapıyoruz. Bu konudaki gerekçeler net değil. Sorunun çözümü noktasında sıkıntı var. Üstelik Türkiye bir hafif ticari araç üretim üssü.  Hafif ticaride kiralamanın önü açılırsa üretim artar, satış ve satış sonrasında yüzde 20-25 büyüme sağlanır” dedi.

Dünyanın en büyük filo kiralama
şirketi LeasePlan'dan rekor…

Beş kıtada ve 32 ülkede araç filosunu yöneten LeasePlan Corporation N.V'nin dünya çapında yeni bir rekora imza attı. Alanında dünya liderliği unvanını taşıyan şirket, bu yıl global anlamda filo büyüklüğünü yüzde 8 büyüterek araç filosunu 1.5 milyon adede yükseltti. LeasePlan Türkiye Genel Müdürü Türkay Oktay, şunları söyledi: “Leaseplan Türkiye olarak yüzde 49'luk Doğuş ortaklığımız geçen şubat ayında sona erdi. Artık yüzde 100 Leaseplan şirketi olarak hizmet veriyoruz. Dünya çapında yakalanan bu büyümeyi Türkiye'ye taşımak istiyoruz. İstanbul'dan sonra önümüzdeki şubat ayından itibaren önce İzmir ardından Ankara ve Bursa'da satış ofisleri açacağız. Bu yılı 18 bin adetlik filo büyüklüğü ile kapatacağız. Sektör ortalamasının üzerinde, yani  yüzde 27-28'lik büyüme ile kapatacağız. 32 ülke içinde en hızlı büyüyen olarak rekor kırdık. 2016'da çalkantı beklemiyoruz. Hedefimiz 20 binli rakamlar.” Oktay, Türkiye'de basketbol sporuna destek olduklarına da dikkat çekerek, Basketbol Federasyonu Erkekler Ligi'ne 5 buçuk yıllığına sponsor olduklarını hatırlattı.

En kötü sürücü Tükler değil!

LeasePlan'in global düzeyde yayınlanan uzun dönem kiralama sürücüleri anketi ilginç sonuçlar ortaya koydu. Ankete göre, Türkiye ‘en kötü sürücüler' sınıfına girmezken, İtalyanlar en kötü sürücüler olarak öne çıktı. Türk sürücüler trafik sıkıştığında en ‘flörtöz' sürücüler arasında yer alıyor. Sürüş esnasında telefonla konuşma ilk sıradaki eylem olarak dikkat çekerken, Türkiye sürüş esnasında mesajlaşma ve sosyal medya kullanımının ortalamanın üzerinde olduğu ülkeler arasında yer aldı. Otomobilin cep telefonundan daha önemli olduğunun ortaya çıktığı ankette, otobüs ve trenin adı yok. Otomobil kullanıcıları için, otomobil, açık ara en önemli ulaşım aracı. Otomobil yüzde 94. İkinci sıradaki tren ve üçüncü sıradaki otobüsün oranı ise sadece yüzde 1'er. ‘Şarjdan kaçınmak için yakıt yönünden daha verimli bir otomobil seçer miydiniz?' sorusuna yüzde 41'i kesinlikle ‘evet' derken, Türkiye'de bu oran yüzde 59'a çıkıyor.

 

 

SIRADAKİ HABER
Paylaş Tweet Whatsapp