Reklamsız Sözcü

Atıştırmalardan Uzak Durmak İçin 7 Hayat Kurtaran İpucu

13:1117 Aralık 2015
Atıştırmalardan Uzak Durmak İçin 7 Hayat Kurtaran İpucu



Haber: Çağrı Kaçmaz


Bir çok kişi için kilo almanın sebebi gün içinde farkında olarak ya da hiç farkında olmadan yapılan atıştırmalar değil midir?  Esasında bu bir davranış bozukluğudur.  Eğer uğraşmanıza rağmen çözemiyorsanız bir uzmana danışmakta fayda var. (Psikolog, psikoterapi yapan psikiyatristler gibi…)

Peki bu davranışlar bizim beslenme hatalarımızdan kaynaklanıyorsa ne yapmalıyız? Diyetisyen Gözde Şahin ile bu sıkıntılı süreci aşabilmek için yapılması gereken 7 ipucunu konuştuk:

  • Uzun süren açlıklar anlık ve acil olarak bastırılmayı ister. O zaman gün içinde 3-4 saatten fazla bir şeyler yemeden durulmamalıdır.
  • Susama hissi acıkma hissi olarak algılanabilmektedir. Bu da sürekli bir şeyler yeme hissi yaratır. O zaman güne yayılarak en az 2 lt su içmeye özen gösterilmedir
  • Şeker hastası olmayan ama ‘Kan şeker dengesizliği' yaşayan kişiler gün içinde glikoz – insülin dengesini kuramadıkları için atıştırma yapma isteği duyarlar. O zaman kan şekerini hızlı yükselten şekerli gıdalar, beyaz unlu besinler, asitli ve şekerli içecekler ve fazla meyveden uzak durmalı.
  • Gün içinde sürekli bir şeyler yemekte fazla insülin salgılatır ve yedikçe yeme hissi yaratır. O zaman gün içinde nasıl 3-4 saatten fazla aç kalınmaması gerekiyorsa saat başı da bir şeyler tüketmemekte fayda var. 
  • Tarçın ve zerdeçal kan şeker dengesi kontrolünde iyidir. O zaman gün içinde zerdeçal ve tarçın tüketmeye özen gösterilebilir
  • Fındık – ceviz – badem posa sayesinde tok tutar. O zaman atıştırma hissi geldiğinde bir avuç içini geçmeyecek şekilde bu besinlerden tüketilebilir.
  • Süt, yoğurt, ayran Kalsiyum içeriği sayesinde yağ yakımını hızlandırır. O zaman atıştırma olarak bu gruptan seçimler yapmak yerken yakmaya yardımcı olabilir.

 

Son güncelleme: 13:1617.12.2015
SIRADAKİ HABER
Paylaş Tweet Whatsapp