Reklamsız Sözcü

Ramazanda verdiğiniz kiloları bayramda almayın

Bayramda kilo almak istemeyenler dikkat!

11:5115 Temmuz 2015
Ramazanda verdiğiniz kiloları bayramda almayın
Bayramda kilo almak istemeyenler dikkat!

Ramazan ayında az beslenme rutini bayramda bozmamak gerekiyor. Az ve sık yemek yemek gerektiğini belirten Diyetisyen Hülya Tulgar, Ramazan Bayramı'nda en sağlıklı beslenme biçimleri hakkında bilgiler paylaştı.

Mideye dikkat!

Bayramda aşırı yemek, vücuttaki yağ oranını arttırır, ciddi sağlık problemlerine yol açar. Unutulmamalıdır ki, insanların önemli bir kısmı Ramazan'da kaybettikleri kiloyu bayram sonrasında alabilmektedir. Oruç ayındaki beslenme alışkanlıklarının, bayram nedeniyle bir anda değişmesi insan metabolizmasını olumsuz etkiliyor. Düzensiz ve aşırı beslenme hem sağlık sorunlarına hem de kilo alımına neden oluyor. Bayram boyunca çok fazla ve yağlı yemek yemek, şeker, çikolata ve ağır hamur tatlılarını tüketmek sindirim sistemi ile ilgili sorunlara neden olmaktadır.

Fındık, badem, kuru meyve tüketilmeli

Ara öğünleri atlamadan beslenmekle beraber kontrolü elde tutabilmek adına, evden çıkmadan yağsız süt ürünleri, fındık, badem gibi yağlı tohumlar veya kuru meyveler tüketmek beslenme açısından hem pratik olacak hem de kalorisi yüksek ikramlardan kaçma fırsatı oluşturacaktır.

SIRADAKİ HABER
Paylaş Tweet Whatsapp