Reklamsız Sözcü
TAYLAN KÜMELİ

Kahvaltıda yenen yumurta açlığı erteler mi?

4 Aralık 2015

Araştırmalar gösteriyor ki, yumurta içeren bir kahvaltıyla güne başlamak kahvaltılık gevrekten daha uzun süre sizi tok tutuyor ve gün içinde iştahınızı kontrol altına almanızı sağlıyor. Bilim insanları bu sonucu, yumurtanın içerdiği yüksek proteinin tahılda bulunan proteinden daha çok tok tutmasına bağlıyor.

Protein ağırlıklı beslenmelerle, eğer klinik bulguları elveriyorsa kilo vermeyi hedefleyen kişiler yumurtayı eşsiz bir protein kaynağı olarak kullanıyor. Elbette yumurtayı pişirme şekli de, bu besinin kilo verdirici gücünü doğrudan etkiliyor. Büyük bir yumurta aşağı yukarı 70 kalori içerir ve bu yumurtanın altı gramı protein, beş gramı yağ ve 186 miligramı kolesteroldür. Bu anlamda yumurta tüketebilmek için klinik bulgularınız elverişli olmalı, uzmanınız tarafından yumurtayı nasıl, ne kadar ve ne eşliğinde tüketmeniz gerektiği konusunda mutlaka bilgilendirilmelisiniz.

Yumurtaya karşı kahvaltılık tahıllar

Araştırmacılar, aşırı kilolu ya da obez kişileri 20 kişilik gruplara ayırıp, bir hafta boyunca bu gruplara kahvaltıda yumurta ya da soğuk gevrek veriyor. Bu çalışmanın sonucunda, yumurta yiyenlerle gevrek yiyenler arasında aynı miktarda kilo kaybı olurken, yumurta yiyenler süreci daha tok tamamlıyor. Ancak burada dikkat edilmesi gereken husus, yumurta yiyen kişilerin protein yönünden, gevrek yiyenlerinse lif yönünden zengin olarak beslendikleridir. Yani aslında bu iki tür birbiriyle ancak tok tutma seviyeleri bakımından kıyaslanabilir. Vücudun protein kadar life de ihtiyacı vardır.

Ne kadar tüketilmeli?

Yumurtanın haşlanması, suda pişirilmesi ya da kızgın tavada domates, biber gibi sebzeler eşliğinde ve onların suyunda pişirilmesi en sağlıklı yumurta tüketme yollarından birkaçıdır. Kahvaltınızda bu yöntemlerle pişirdiğiniz ve tükettiğiniz yumurta sizi daha uzun süre tok tutacağından diğer öğünlere daha az acıkmış olarak başlarsınız. Protein yakımı için daha çok kalori harcandığı tezine dayanarak yağ kütlesi kaybedeceğiniz de söylenebilir. Ancak özellikle ve tekrar belirtmek gerekir ki, klinik bulgularınız mutlaka yumurta yemeye elverişli olmalı. Yani besin alerjisi ya da kötü huylu kolesterol riski taşımamalısınız. Yumurtayı neyle birlikte ve ne kadar yediğiniz, bu besinden alacağınız faydayı doğrudan etkiler. Özel bir durumunuz yoksa haftada üç öğününüzde yumurta tüketebilirsiniz.

Karabiberin yağ yakımına etkisi

Karabiberi kokladığınızda hapşırmanıza neden olan içeriğin zayıflamanıza da yardımcı olabileceğini biliyor muydunuz? Ön çalışmalarda, karabiberin içerdiği ‘piperin'in yeni yağ hücrelerinin oluşumunu engellediği düşünülmektedir. Eğer yeni çalışmalar da bu bulguları doğrularsa, karabiberin doğal bir yağ savaşçısı ve obezite düşmanı baharat olduğu açıklanabilecektir. Güney Kore'deki Seul Üniversitesi'nden araştırmacı Ui Hyun'un bir  dergide yayınlanan yazısında yer alan “Karabiberin ana maddesi olan piperin'in yağ hücrelerinin oluşumun engellediğini düşündüğümüzde, obezite ve obeziteye bağlı hastalıklarla savaşma konusunda potansiyel bir tedavi unsuru olabileceğini söyleyebiliriz” cümlesi dikkat çekici. Araştırmalar gösteriyor ki, karabiberin faydaları ve bitkinin ilaç olarak kabul edilişi Doğu tıbbında yüzyıllar öncesine dayanıyor. Kolera, ishal ve birçok sindirim yolu hastalığı bitkiler sayesinde tedavi edilebiliyor. Günümüz bilimsel araştırmalarıyla desteklenen bir diğer gerçek de, karabiberin kan dolaşımını hızlandırdığı. Bu özelliğiyle de yağ yakımında etkili bir madde olması. Karabiberin hem bu kadar lezzetli, hem bu kadar faydalı, hem bu kadar tanıdık olduğunu düşünürsek, yağ hücreleri üzerindeki etkileri kesin olarak kanıtlandığında sofralarımızda daha çok yer alacaktır.

 

Taylan Kümeli
SIRADAKİ HABER
Paylaş Tweet Whatsapp