2004’te alt­ya­pı ye­ter­siz­lik­le­ri­nin bi­lin­me­si­ne ve uz­man­la­rın kar­şı çık­ma­la­rı­na rağ­men dev­re­ye so­ku­lan Hız­lı Tren ray­dan çık­tı. Sa­kar­ya­’nın Pa­mu­ko­va İl­çe­si­’n­de­ki fa­ci­ada 41 yurt­ta­şı­mız ha­yat­ı­nı kay­bet­ti.

* * *

2007’de, World Fo­cus Şir­ke­ti­’ne ait uçak, Is­par­ta ya­kın­la­rın­da düş­tü. Kat­li­am­da 7’si mü­ret­te­bat, 57 ki­şi yok ye­re öl­dü! Yok ye­re di­yo­rum, çün­kü bu şir­ke­tin uçak­la­rı­na ge­re­ken ba­kım­la­rı yap­tır­ma­dı­ğı, bu ne­den­le her an dü­şe­bi­le­cek­le­ri, ay­lar ön­ce Are­na eki­bi­nin araş­tır­ma­sıy­la ka­mu­oyu­na ha­ber ve­ril­miş­ti...

* * *

2010’da Zon­gul­da­k’­ta­ki TKİ oca­ğın­da gri­zu pat­la­ma­sı ol­du. 30 iş­çi­mi­zin ya­şamı­nı yi­tir­di­ği fa­ci­a son­ra­sın­da bir TV prog­ra­mın­da ko­nu­şan Ça­lış­ma ve Sos­yal Gü­ven­lik Ba­ka­nı Ömer Din­çer “İş­çi­le­ri­miz gü­zel öl­dü­le­r” de­di!

* * *

2011’de, Ulu­de­re­’de PKK’­lı ol­duk­la­rı ih­bar edi­len 34 ki­şi, Türk Ha­va Kuv­vet­le­ri­’ne ait F-16 uçak­la­rı­nın sal­dı­rı­sı so­nu­cun­da bom­ba­la­na­rak öl­dü­rül­dü. Olay son­ra­sın­da yan­lış is­tih­ba­rat alın­dı­ğı ve fa­ci­ada yi­tip gi­den ki­şi­le­rin PKK’­lı de­ğil, sı­nır­da ka­çak­çı­lık ya­pan köy­lü­ler ol­du­ğu an­la­şıl­dı!

* * *

2012’de, Af­yo­n’­da­ki Ka­ra Kuv­vet­le­ri­’ne ait cep­ha­ne­lik­te el bom­ba­la­rı­nın pat­la­ma­sı so­nu­cun­da 25 as­ke­ri­miz şe­hit düş­tü. Af­yon Va­li­si, fa­ci­anın er­te­si gü­nü ken­di­si­ni zi­ya­ret eden Ge­nel­kur­may Baş­ka­nı­’na su­cuk, lo­kum ve ki­lim he­di­ye et­ti!

* * *

Ay­nı yıl Rey­han­lı­’da pat­la­yı­cı yük­lü araç­la­rın in­fi­lak et­me­siy­le 53 yurt­ta­şı­mız ha­yat­ı­nı kay­bet­ti. Fa­ci­anın ar­dın­dan pat­la­yı­cıy­la do­lu araç­la­rın ülke­mi­ze gi­riş yap­tı­ğı­nın be­lir­len­diği, an­cak ge­re­ken ön­lem­le­rin alın­ma­dı­ğı or­ta­ya çık­tı. Kuş­ku­la­rın IŞİ­D’­i işa­ret et­me­si­ne kar­şın, Be­şar Esa­d’­ı so­rum­lu tu­tan dö­ne­min Baş­ba­ka­n­ı Tay­yip Er­do­ğan, 53 Sün­ni yurt­ta­şı­mı­zın öl­dü­ğü­nü söy­le­di!

* * *

2014’ün Ma­yıs ayın­da So­ma­’da­ki kö­mür iş­let­me­sin­de, Cum­hu­ri­yet ta­ri­hi­nin en bü­yük fa­ci­ası ya­şan­dı. İh­mal­ler so­nu­cu göz gö­re gö­re gel­di­ği için ‘kat­li­am’ ola­rak anı­lan olay­da, 301 iş­çi­miz ya­şa­mı­nı yi­tir­di.
So­ma fa­ci­ası­nın he­men ar­dın­dan Ka­ra­ma­n’­ın Er­me­nek İl­çe­si­’n­de­ki kö­mür oca­ğı­nı su bas­tı. Bu kat­li­am­da da 18 iş­çi­miz ara­mız­dan ay­rıl­dı.
İş­let­me sa­hi­bi, 50 bin TL’­lik son­daj ci­ha­zı­nı ala­ma­dık­la­rı için kat­li­amı ön­le­ye­me­dik­le­ri­ni iti­raf et­ti.

* * *

Sev­gi­li okur­la­rım,
ba­ğı­ra ba­ğı­ra ge­len fe­la­ket ör­nek­le­ri­ni ço­ğalt­mak müm­kün.
Sa­de­ce şu ka­da­rı­nı be­lirt­mek­le ye­ti­ne­yim:
AK­P’­nin 2002-2013 yıl­la­rı ara­sın­da­ki ik­ti­da­rın­da 13.442 iş­çi­miz, ön­le­ne­bi­lir iş ka­za­la­rı so­nu­cun­da öl­dü.
Ya­ni bun­ca in­sa­nı­mız yok ye­re yi­tip git­ti.

* * *

Bu acı olay­la­rın ar­dın­dan ne bir ba­kan, ne de so­rum­lu mev­ki­de­ki bir bü­rok­rat top­lum­dan özür di­le­ye­rek is­ti­fa et­ti.
Tam ter­si­ne, o yet­ki­li­le­rin ço­ğu da­ha üst ka­de­me­le­re ge­ti­ril­di.

* * *

Haf­ta so­nun­da İs­tan­bul - İz­mir Oto­yo­lu­’nun Kör­fez ge­çiş köp­rü­sün­de ha­lat kop­tu.
Ölen ve ya­ra­la­na­nın ol­ma­dı­ğı, kim­se­nin bur­nu­nun bi­le ka­na­ma­dı­ğı ka­za­dan son­ra “So­rum­lu­luk ben­dey­di­” di­yen Ja­pon Mü­hen­dis Ri­yo­ic­hi Kis­hi in­ti­har et­ti.
Kim­se­nin ca­nı­na kıy­ma­sı­nı is­te­me­yiz ama, eğer yu­ka­rı­da sı­ra­la­dı­ğım kat­li­am gi­bi ka­za­lar Ja­pon­ya­’da ya­şan­mış ol­say­dı, ha­ra­ki­ri yap­ma­yan hü­kü­met üye­si kal­maz­dı.
Ak­si tak­dir­de, ya­şa­mın “o­nu­ra adan­dı­ğı­” ül­ke­le­rin­de hiç­bi­ri so­ka­ğa çı­ka­maz­dı.