Mature Nature Network'de yayımlanan habere göre , şu an başlangıç aşamasında olan yeni mikrop projesi için araştırmacılar bilinen tüm patojenlere karşı dirençli olarak benzer insan genomu da oluşturarak bir süper-insan yaratmayı hedefliyorlar.
unnamed

Tüm normal organizmalarda protein sentezi 20'den fazla doğal aminoasidin kombinasyonunu içermektedir. Projenin takım lideri George Church, 4 ek yapay aminoasit kullanarak E.Coli süpermikrobu tekrar kodladı. Bu doğal olmayan organizmaların yapamayacağı proteinlerin türler tarafından yapılabileceği ihtimalini taşıyor, fakat diğer yandan süpermikropların doğada hayatta kalmak için neye gerek olduğunu bulamayacağı anlamını da taşıyor. Çünkü bu şekilde ihtiyacı olanı, laboratuvardaki yapay aminoasitlerden elde edebilecekler.

Geleneksel gen düzenleme yönteminden farklı olarak E.coli bakterisinin genetik kodunda 62 bin değişiklik gerçekleştirildi. Projenin henüz mükemmel seviyede olduğu söylenemezken, karmaşık birçok aşamanın ve olası tüm kod hatalarının ayıklanmasının 4 sene içinde tamamlanacağı belirtiliyor.

E.coli gibi basit bir organizmayı yeniden kodlayarak, virüslere dirençli çiftlik hayvanları, tohumlar ve insanlar hayal edilebilir. Hala bunların gerçekleşmesi için çok uzun yol var ancak Church'ın biyolog ekibi çalışmaya devam ediyor ve de sıfırdan bir insan genomu sentezlemek için 100 milyon dolarlık ek kaynak arıyor.

Çeviri: Reha BAŞOĞUL