Eğitim-İş Genel Başkanı Veli Demir SÖZCÜ’ye yaptığı açıklamada ‘’Türkiye genelinde Anadolu ve Fen liselerinin kontenjanları doluyken, İmam Hatip liselerinin kontenjanları halen boş’’ dedi ve şunları söyledi: ’’Ne ülkenin ne de öğrencilerin böyle bir eğitime ihtiyacı var. Darbe girişimi gösterdi ki asıl ihtiyaç olan laik, demokratik ve özgürlükçü bilimsel eğitimdir. Bugün bu cemaati bertaraf ederseniz sonra başka bir cemaat gelir. Çağdışı, gerici eğitim olmaz. Eğitim sistemi çökmüş durumda. Branş öğretmeni olarak en çok din kültürü öğretmenleri var. Resim ve müzik derslerine sınıf öğretmenleri giriyor. Öğretmen odalarının bile havası değişti. Atatürk’ün ilkelerine geri dönüşten başka bir kurtuluş, çözüm yok. Cemaatler tarikatlar eğitim alanını kontrol altına almaya başladı. Karaman’da dinci vakıfların yurtlarında kalan çocukların yaşadıklarını gördük’’

BODRUM’DA İLK İMAM HATİP

FETÖ operasyonları kapsamında 934 okul ve 109 öğrenci yurdu kapatıldı. İmam Hatip okuluna dönüştürülen cemaat okulları arasında Fatih Koleji, Feza Berk Koleji, Özel Şehzade Mehmet Koleji, Bahar Koleji, Sevgi Çiçeği Okulları, Nevbahar Okulu, Sultan Murat Eğitim Kurumları, Coşkun Koleji, Nilüfer Koleji, Reyhan Koleji, Melih Koleji Çağrı Koleji, Ergin Koleji de bulunuyor.

Muğla’nın Bodrum ilçesinde de ilk kez imam hatip lisesi açıldı. Darbe girişiminin ardından Merter Eğitim Kurumlarına ait okula el konulmuştu. Bu okulun Şehit Türkmen Tekin Anadolu İmam Hatip Lisesi oldu. Manisa’daki Şehzade Mehmet Koleji ise, “Manisa Kız İmam Hatip Fen Lisesi” adı altında eğitime başlayacak. Böylece hem fen hem de imam hatip olan ilk okul olacak.

BARAJ AŞILDI

2015-2016 öğretim yılı verilerine göre Türkiye genelindeki bin 149 İmam Hatip Lisesinde 677 bin 205 öğrenci, bin 961 İmam Hatip ortaokulunda ise 524 bin 295 olmak üzere 1 milyon 201 bin 500 öğrenci bulunuyor.

4+4+4  eğitim sistemi ile birlikte imam hatip liselerine giden öğrenci sayısı yüzde 100 artış oldu. Ancak halen kontenjan boşluğu yaşanıyor. Anadolu İmam Hatip Liselerinin sayısı son bir yılda yüzde 12 artmasına rağmen, öğrenci sayısı sadece yüzde 1 oranında arttı.