ogrenme_1

Bilişim, eğitim sektörünü de derinden etkiliyor. Teknoloji ilerledikçe bilgiye ulaşmak kolaylaşıyor ve eğitim modelleri de şekilleniyor. Eğitimin mihenk taşı öğretmenlik mesleğinin de bu şekillenmeye ayak uydurması gerekiyor. Çünkü; bilgiye erişim kolaylaştıkça, eğitimde 'öğretme'nin değil 'öğrenme'nin önemi ön plana çıkıyor. Dünyanın en iyi üniversiteleri arasında yer alan ABD'deki MIT (Massachusetts Institute of Technology) raporunda da 'öğrenme'nin önemi vurgulanıyor.




Doğu Akdeniz Üniversitesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü (BÖTE) Öğretim Üyesi Prof. Dr. Yaşar Özden, günümüz eğitim sisteminde asal bilgi aktarıcısı ve denetleyicisi öğretmene ihtiyaç kalmadığının, o işi Google'ın yapabildiğinin altını çizerek, "öğrenmeye önem verecek öğrenme yardımcılarına ihtiyaç var" diyor.

yasar-ozden



Prof. Özden, 21. yüzyıl eğitiminde 'öğrenme'nin önemini şöyle açıklıyor: 

"BİLEN DEĞİL YAPABİLEN NESİLLER YETİŞTİRMELİYİZ" 

"Öğretme" boş iş, eğer öğretmen öğretiyorsa niye bazısına çok, bazısına az öğretiyor, adaletli olamıyor da herkese çok öğretemiyor? MIT'nin de son raporunda vurgu yaptığı gibi bu iş "Öğrenme" çerçevesinde çözülecek (Recommendation 3: Support the Expanding Profession of the “Learning Engineer”).

Parmak izlerimiz gibi farklı olduğumuzu kavrayacak ona göre öğrenmeye önem verecek öğrenme yardımcılarına ihtiyaç var. Asal bilgi aktarıcısı ve denetleyicisi öğretmene ihtiyaç kalmadı. O işi artık Google yapabiliyor. Bilen değil yapabilen bireyleri yetiştirmek için yeni birşeyler söylemek gerekiyor.