Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Dr. Faruk Özlü, TÜBİTAK’ta düzenlediği basın toplantısında Türkiye’nin en girişimci ve en yenilikçi ilk 50 üniversitesinin sıralandığı, 2016 yılı TÜBİTAK Girişimci ve Yenilikçi Üniversite Endeksi’ni açıkladı. Sabancı Üniversitesi, 2012 yılından bu yana açıklanan endekste yine birinci oldu.

GÜÇLÜ AKADEMİK YAPI


Sabancı Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Nihat Berker “Sabancı Üniversitesi endeksin ilk açıklandığı 2012 yılından itibaren birinci ve ikinci sıralarda yer almıştır. Bu yıl beşincisi açıklanan endekste de, geçen yıl olduğu gibi, birinci sırada yer almak gerçekten büyük bir gurur. Sabancı Üniversitesi kurulduğu günden bu yana, yenilikçilik ve girişimcilik vizyonu ile çalışmalarını sürdürmektedir. Gerçekleştirdiği yenilikçi projeler ve işbirlikleri ile öncü oldu. Sabancı Üniversitesi’nin önemli bir misyonu da sanayi – üniversite işbirliğidir. Güçlü akademik ve teknolojik altyapısıyla, üniversitede üretilen bilimin yine güçlü sanayi işbirlikleri ile topluma fayda sağlamasına büyük önem veriyoruz. Üniversitemizde, her alanda yenilikçi ve girişimci fikirlerin, projelerin geliştirilmesi için her türlü desteği sağlıyoruz. Sabancı Üniversitesi olarak yenilikçi ve girişimci çalışmalarımızla adımızı duyurmaya devam edeceğiz. Bu başarılarımızı öğretim üyelerimizin, öğrencilerimizin, mezunlarımızın, çalışanlarımızın, sektörlerde ve toplumda paydaşlarımızın dinamizmine, katılımcılığına ve yoğun çalışmalarına borçluyuz” dedi.

İŞTE İLK 5’TEKİ ÜNİVERSİTELER


Bu yıl endekse öğretim üyesi sayısı 50’nin üzerinde olan 152 üniversite dahil edildi. Endeksin veri toplama sürecine 221 kurum katkı sağladı. Endeksin ilk beşinde yer alan üniversiteler şunlar: Birinci Sabancı Üniversitesi, ikinci Orta Doğu Teknik Üniversitesi, üçüncü, İhsan Doğramacı Bilkent Üniversitesi, dördüncü İstanbul Teknik Üniversitesi ve beşinci Boğaziçi Üniversitesi.

FİKİR MÜLKİYETİ HAVUZU


Üniversitelerarası Girişimcilik ve Yenilikçilik Endeksi”, bilimsel ve teknolojik araştırma yetkinliği, fikri mülkiyet havuzu, işbirliği ve etkileşim, girişimcilik ve yenilikçilik kültürü ile ekonomik katkı ve ticarileşme olmak üzere toplam 5 boyuttan oluşuyor.