Ankete katılan kadınlara, “Birleşmiş Milletler (BM), 2016’yı neden Uluslararası Bakliyat Yılı seçmiştir?” sorusunun sorulduğunu anlatan Reis Gıda Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Reis, “Kadınların yüzde 57’si bakliyatın ekonomik bir ürün olduğunu, yüzde 49’u bakliyatın açlığa çare olduğunu,
yüzde 47’si bakliyatın tok tuttuğunu, yüzde 38’i bakliyatın değer kattığını, yüzde 19’u bakliyatın toprağı beslediğini söyledi. Çıkan bu sonuç, kadınlarımızın bakliyat konusunda ciddi bir bilgiye sahip olduğunun ispatıdır” dedi.

Bakliyatın tüm dünyada obezite ve açlığın önlenmesinde önemli bir ürün olduğunu vurgulayan Mehmet Reis, buna karşın Türkiye’nin son 25 yılda kuru
bakliyat üretiminin yüzde 46 azaldığını kaydetti. Yerli tohumla yapılan bakliyat üretimine dünyanın dört bir yanından yoğun talep geldiğini ifade eden Reis, yerli tohumla birlikte üretimin iki katına çıkacağını ve 1.5 milyar dolar ihracat yapılabileceğini dile getirdi.