Sözcü Plus Giriş

Haydar Çolakoğlu, YOLO ile Uber’in Türkiye’deki faaliyetlerine talip oldu

TEB Holding Yönetim Kurulu Üyesi ve YOLO Yönetim Kurulu Başkanı Haydar Çolakoğlu, YOLO ile Uber'in Türkiye'deki faaliyetlerine talip olduğunu, hisse karşılığında satın almaya açık olduklarını belirtti.

19:12 -
Haydar Çolakoğlu, YOLO ile Uber’in Türkiye’deki faaliyetlerine talip oldu

TEB Holding Yönetim Kurulu Üyesi ve YOLO Yönetim Kurulu Başkanı Haydar Çolakoğlu, Uber’i hisse karşılığında satın almaya açık olduklarını belirterek, Didi'nin Çin'deki UBER'i satın almasının iyi örnek olduğunu söyledi. “Didi Çin'de güçlü bir çalışma gerçekleştirdi. Yerel ve milli bir şirket olmanın avantajıyla Uber'in Çin’deki şirketini hisse karşılığında satın aldı. Türkiye’de de aynı özverili çalışma ile yerli ve milli şirketlerimiz bir araya gelerek Uber’i uzun vadede yenecektir. Uber bizimle bu konuyu konuşmak isterse açığız. Uber’e davetimiz açık ve net. Nasıl Çin’de Didi’ye hisselerini devrettiler ve hala Çin’deki Didi’de hissedarlar, bugün gelsinler bize hisselerini devretsinler” dedi.

Bu platforma herkesi dahil edip milli bir dev çıkarmayı hayal ettiklerini belirten Çolakoğlu, Çin’de bütün yerli şirketlerin birleşip Didi’yi ortaya çıkardıklarını Uber’i satın aldıklarını, aynı gücün Türk şirketlerinde de olduğunu söyledi.

Çolakoğlu, şehir içi VIP ulaşımın eskiden sadece zenginlerin aldığı bir hizmetken, şimdi herkesin buna erişebildiğini belirterek, şehir içi VIP ulaşım endüstrisinin büyüklüğünün ne kadara ulaştığının henüz bilinmediğini söyledi. Çolakoğlu, bunun en büyük nedeninin bu endüstride fatura kesme ve vergi vermenin yaygın olmaması olduğunu söyledi.

YOLO’da arabanın sahibinin aynı zamanda aracın şoförü olduğunu dile getiren Çolakoğlu, “Biz bu şoför arkadaşlarımıza uygun koşullarla araçlara sahip olabilme fırsatı sunuyoruz. Bir araca yaklaşık 110 bin liraya sahip olabiliyorlar. Krediyle satın alma yaparlarsa, kredisini 2 sene içerisinde kapatıyor, araç 4 sene de kendisine çalışıyor. Bu 2 sene içerisinde arabasının kredisini kapatırken her ay yaklaşık 2 bin 500 lira kazancı oluyor. Bir kişi daha kendisi ile birlikte kullanırsa ona da 2 bin 500 lira geliyor. Yani aylık toplam 5 bin lira gelirle 6 yılın sonunda ciddi bir para biriktirmiş oluyor. Çünkü dördüncü, beşinci ve altıncı senelerde bu araçlar sırf kendilerine çalışıyor” dedi.

“2018 itibariyle yurtdışına açılma hedefimiz var”

Hedeflerinin 2017 ortasında bin araca ulaşmak diyen Çolakoğlu, 2-3 yıl içinde bu sayının 5 bin araca, 5 sene sonunda da 10 bin araca ulaşmasını planladıklarını kaydetti.

Çolakoğlu, tüm uygulamalarının yasal, açık, net ve şeffaf olduğunu belirterek, uluslararası bir şirket olma felsefesi ile yola çıktıklarını söyledi. Çolakoğlu, “Azerbaycan, Romanya ve Bulgaristan gibi ülkeleri hedefliyoruz. Daha sonraki aşamada Kazakistan, Ukrayna ve Doğu Avrupa’dan bir ülke daha hedefliyoruz. YOLO olarak 2017 yılının ortasından itibaren de Anadolu’ya açılmak istiyoruz.”

“Sürücüsüz araç için çalışıyoruz”

Çolakoğlu, YOLO olarak müşterilerine Türkiye’ye özgü inovatif ürünler sunmayı istediklerini belirterek, İstanbul için “boğaz taksi” düşündüklerini kaydetti. Özel uçaklarda koltuklar vermeyi planladıklarını aktaran Çolakoğlu, insansız ve sürücüsüz araca yönelik çalışmalarının başladığını söyledi. Çolakoğlu, 25 milyon dolarlık değer üzerinden yatırım aldıklarını da sözlerine ekledi.

 

Paylaş Tweet social-whatsapp Whatsapp Paylaş more