Reklamsız Sözcü

Kredi yapılandırma vurguna döndü

TÜDEF vatandaşlardan gelen yoğun şikayetler üzerine, Başbakan Binali Yıldırım’a, kredi yapılandırmada fırsatçı davrandıkları gerekçesiyle 12 bankadan şikayetçi oldu

10:0921 Ekim 2016
Kredi yapılandırma vurguna döndü
TÜDEF vatandaşlardan gelen yoğun şikayetler üzerine, Başbakan Binali Yıldırım’a, kredi yapılandırmada fırsatçı davrandıkları gerekçesiyle 12 bankadan şikayetçi oldu

Hükümetin zor durumdaki kredi borçlusu vatandaşları rahatlatmak amacıyla çıkardığı kredi kartı ve tüketici kredilerine yönelik yapılandırma düzenlemesinin bankalara vurgun fırsatı verdiği bildirildi. Tüketici Dernekleri Federasyonu (TÜDEF) tüketicilerden gelen yoğun şikayetler üzerine Başbakan Binali Yıldırım, Başbakan Yardımcıları Mehmet Şimşek ve Nurettin Canikli ile Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu'na (BDDK) şikayet mektubu gönderdi. Mektupta, aralarında kamu bankalarının da olduğu 12 banka yanlış uygulamalarıyla birlikte isim isim şikayet mektubuna eklendi.

İLGİLİ HABERKredi kartı harcamalarında tarihi rekorKredi kartı harcamalarında tarihi rekor

FIRSATI GANİMETE ÇEVİRİYORLAR

Banka kredileriyle ilgili şikayetler ve mektup konusunda bilgi veren TÜDEF Başkan Yardımcısı Ferda Hekimci, BDDK'nın kredi ve kredi kartı borçlarının yeniden yapılandırılması amacıyla çıkardığı düzenlemenin pratikte uygulanamadığını bildirdi. Bu konuda tüketicilerden yoğun şikayet aldıklarını belirten Hekimci, yaptıkları araştırmaların sonucunda bazı bankaların yapılandırmaya yanaşmadığını, bazı bankaların yüksek faiz uyguladığını, bazı bankaların ise adeta fırsatı ganimete çevirmeye çalıştıklarını ifade etti.

TEBDİLİ KIYAFET DENETİM

Ferda Hekimci, tüketicilerden gelen şikayetler üzerine bankaları tek tek arayarak uygulamaları hakkında bilgi istediklerini, ancak hiçbir bankadan bilgi gelmemesi üzerine, dernek yönetimi olarak birer müşteri gibi banka şubelerine giderek tespitler yaptıklarını söyledi. Tespitlerini Başbakan Yıldırım ve bakanlar ile BDDK'ya gönderdikleri mektupta örnekleriyle aktardıklarını belirten Hekimci, “Tespitlerimiz gösterdi ki, içerisinde büyük bir kamu bankasının da bulunduğu bazı bankalar yeniden yapılandırma yapmıyor. Hatta tüketicileri yanlış bilgilendirip düzenli ödeyen borçluları temerrüde düşürüyorlar” dedi.

İLGİLİ HABERİşte kredi kartı borçlarının yapılandırılma detaylarıİşte kredi kartı borçlarının yapılandırılma detayları

İşte şikayetlerden bazıları:

… Bankası: 31 bin lira kredi kartı borcuna 26 bin lira faiz istedi. 40 bin lira kredi borcu- na 40 bin 900 lira kredi kullandırılıp, borç 1.019 lira aylık ödemeyle 72 takside böldü. Toplam borç 73 bin 368 liraya çıkarıldı. Kredi kartı yapılandırmasından sonra tüketicinin kara listeye alındığı ortaya çıktı.
… Bankası: Yapılandırma için tüketicinin borcunun gecikmiş olması gerektiğini söylüyor. Borcunu geciktirene yapılandırma yapıyor. Borcunu geciktiren kara listeye düşüyor.
… Bankası: 72 ay yapılandırma için aylık yüzde 1.69 faiz istiyor. KKDF, BSMV dahil yüzde 2.42 faiz alıyor.
… Bankası (Kamu): Genel müdürlükten düzenleme hakkında talimat gelmediği söylenerek yapılandırma yapılmıyor.
Not: Mektupta sorun yaşanan 12 bankanın isimi açıkça verilerek Başbakan'a şikayet ediliyor. SÖZCÜ olarak bankaların isimlerine haberde yer vermedik.

Son güncelleme: 11:1221.10.2016
SIRADAKİ HABER
Paylaş Tweet Whatsapp