Reklamsız Sözcü

O siteye dikkat!

Akıllı telefon kullanıcıları istem dışı üye oldukları ve üyeliklerini iptal ettiremedikleri 'Joliess' isimli siteden şikayetçi.
12:1023 Şubat 2016
O siteye dikkat!
Akıllı telefon kullanıcıları istem dışı üye oldukları ve üyeliklerini iptal ettiremedikleri 'Joliess' isimli siteden şikayetçi.

Bu günlerde akıllı telefon kullanıcıları istemedikleri bir siteye üye olmaktan şikayetçi. Hürriyet’in haberine göre, Joliess isimli siteye haberleri olmadan üye olan kullanıcılar her hafta 14 lira ödemek zorunda kalıyor. Aboneliğin iptali için GSM şirketi arandığında yanıt alınamıyor. Joliess'in çağrı merkezine ise ulaşmak neredeyse imkansız.

Gün geçtikçe artan akıllı telefon kullanımı her ne kadar yaşantımızı kolaylaştırsa da beraberinde bir dizi riski getiriyor. Her şey, akıllı telefondan internette gezinirken farkında olmadan tıklanan bir reklâm ile başlıyor. Yüzlerce kişinin forumlarda ve şikayet sitelerinde yer alan paylaşımlarına göre, sözü edilen abonelik “Joliess” olarak geçiyor. Bir tür moda sitesi olarak tasarlanan bu site bir tür haber portalı olarak tasarlanmış. Ancak bu siteye masa üstü bilgisayardan girilmeye çalışıldığında da yeni bir üyelik istiyor. Farkında olunmadan “Joliess abonesi olan kişilere her hafta 14 liralık bir fatura çıkarılıyor. Kullanıcı durumun farkında vardıktan sonra doğrudan bağlı olduğu GSM şirketini arıyor ancak buradan aldığı yanıt olumsuz. GSM şirketi personeli sorunun kendileri ile ilgili olmadığını söylüyor.

Bu kez, Joliess'in çağrı merkezinin aranması gerekiyor. Ancak bu merkeze ulaşmak güç olduğu kadar ulaşabilenler de, , Joliess'in İtalyan olduğunu belirtiyor.Zaman geçtikte her hafta 14 liralık kesinti ise yapılmaya devam ediyor. Bu sayede faturalardan aylık 56 TL haksız kazanç elde ediliyor.Bu tür hileli aboneliklerle dolandırıcılık yapan firmalar tarafından mağdur edilen binlerce vatandaştan adeta şikayet yağıyor. Hiçbir yere üyelik için onay vermediklerini dile getiren vatandaşlar GSM şirketlerinin de bu tür şikayetleri görmezden geldiklerini belirtiyor.

KULLANICILARIN ŞİKAYETLERİ İSE ŞÖYLE:

M.Ü. “ Akıllı telefonlara Joliess diye bir abonelik SMS’i geliyor. Tamamen sanal soygunun adı. wap-tr.joliess.com uyduruk moda içerikle, kılıfına uygun çağrı merkeziyle dolandırıcılık yapan bir organizasyon.Akıllı telefona bir SMS, 14 TL alıyor hemen. SMS’i görmediniz, ikinci hafta otomatik bir 14 TL daha. Ne aldığınız hizmet belli, ne ürün ama tuzaklar iyi. Bir SMS, 1 hafta üyelik 14 TL otomatik uzatılıyor, 2.hafta bir 14 TL daha. farkedip iptal edinceye kadar havadan kazanç.

MAHKEMEYE GİDECEK

İ. N. “Joliess denen hizmet ile alakalı olarak firma olarak şu an çok büyük sıkıntıdayız. GSM şirketine iletişim numarası olarak bildirdikleri sabit numara şirketimizin numarası ve maalesef bu firma ile hiçbir ilişki ve ya bağımız bulunmamasına rağmen haftalardır birçok mağdur kişiye laf anlatmaya çalışıyoruz. Öyle görünüyor ki bu iş mahkemeye kadar gidecek ve sorumsuzca iş yapan tüm firmalar gerekli cezaları görecektir.

İPTAL EDİLEMİYOR

H. A. “İptal için SMS yolluyoruz ama iptal gerçekleşmedi diye mesaj geliyor. 1001 lira geldi fatura yazık değil mi dava mı açalım!M.O: İnternette gezinirken çıkan reklamlara linklere tıklarsanız vay halinize Tamamen insanları tuzağa düşürüyorlar. İnternetten satın aldığımız uygulamalarda telefonumuza mesaj geliyor onaylıyor musunuz diye. Bu Joliess üyeliğinde böyle bir mesaj gelmedi üyeliğiniz başlatılıyor onaylıyor musunuz diye mesaj almadım…Bu üyelikten haberim yok bu nasıl iştir ne yapmam gerekiyor bilgisi olan varsa paylaşırsa sevinirim…”

A.K. “Reklama tıkladım diye 14 lira ücretlendiriyorlar. Anında iptal yazıyorum ve paramı iade etmiyorlar. 14 gün içinde aramak gerekiyormuş. Sonrasında para iade edilemiyormuş. Ve ben faturam geldiği vakit öğreniyorum faturaya yansıtıldığını zamanı geçti diye ödemiyorlar.

NASIL İPTAL EDİLECEK?

Vatandaşın izni ve bilgisi dışında gerçekleştirilen bu tür hileli abonelikleri iptal etmek için gelen kısa mesajın yönlendirilmesiyle ‘IPTAL JOLIESS' yazıp 6662'ye gönderilebilir. Ancak bu her zaman yeterli olmuyor. İptal edildiğini sandığınız abonelik, faturanıza tekrardan yansıyabilir. Bunu için en güvenli yöntem GSM operatörünün müşteri hizmetlerini arayarak abonelik iptali konusunda bilgi almanız. Eğer bu da işe yaramazsa GSM operatörünün değiştirilmesi gerekir.

Son güncelleme: 12:1123.02.2016
YORUMLARI GÖRÜNTÜLE
Paylaş Tweet