2015 yılı aynı döneminde ise 7 milyon 416 bin 154 adet oto satılmıştı. Avrupa’da 2016 yılı Ocak-Haziran döneminde geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 3,6 ile Hollanda’da ve yüzde 2,3 ile İsviçre’de düşüş yaşandı. 2016 yılı Ocak-Haziran döneminde, 2015 yılı aynı dönemine göre satışlarını en çok artıran ilk üç pazar ise yüzde 38,1 ile İzlanda, yüzde 28,9 ile Letonya ve yüzde 25 ile Litvanya oldu.

HAZİRAN AYI KARNESİ


Aynı pazarlarda otomobil satışları haziran ayında 2015 yılı aynı ayına göre yüzde 6,5 arttı ve toplam 1 milyon 507 bin 303 adet seviyesinde gerçekleşti. 2015 yılı Haziran ayında ise 1 milyon 414 bin 756 adet satış gerçekleşmişti. Avrupa ülkeleri toplamına göre 2016 yılı Haziran ayında geçen yılın aynı ayına göre en fazla düşüş sırasıyla yüzde 36,7 ile Romanya, yüzde 5,6 ile İsviçre ve yüzde 3,9 ile Bulgaristan’da yaşandı. Diğer düşüş yaşayan ülkeler yüzde 1,5 ile Yunanistan, yüzde 0,8 ile İngiltere oldu. 2016 yılı Haziran ayında geçen yılın aynı ayına göre satışlarını en çok artıran ilk üç pazar, yüzde 68,1 ile Letonya, yüzde 32 ile Hırvatistan, yüzde 31,8 ile Macaristan oldu. 2016 yılı Ocak-Haziran döneminde Türkiye, yüzde 3,2 artış ile Avrupa otomobil satışları sıralamasında 6. oldu.

ZİRVEDE VW VE RENAULT VAR


Yılın ilk yarısında marka bazında satışlar ise yaşanan rekabetin boyutlarını ortaya koyuyor. 6 ayda 909 bin adetlik satışla Volkswagen yine Avrupa’nın en çok satılan markası oldu.Yaşanan emisyon skandalı sonrasında yılın ilk yarısında markanın satışları eksi yazmasa da yerinde saydı. Birkaç marka dışında hemen hemen tüm markaların yüzde 5’in üzerinde satış büyümesi kaydettiği pazarda Volkswagen’deki artış yüzde 0.7’de kaldı. İlk yarıda Fransız Renault’da dikkat çeken bir artış meydana geldi. En fazla satışa ulaşan ikinci marka olan ve 6 ayda 595 bin adet satış gerçekleştiren marka yüzde 14.8 gibi oldukça yüksek bir oranda büyümeye ulaştı.