Basın toplantısında sorularımızı da cevaplayan yetkililer, markanın bir yükselme hırsı içinde olduğunu, özellikle Peugeot Sport tarafından geliştirilen GT Line ve GTi modelleri ile Avrupa’da yüksek donanımlı araçlar sundukları söyledi. Satışlarının yüzde 44’ünü zengin donanımlı araçlarla gerçekleştirdikleri belirten yetkililer, bu oranın 2008’de yüzde 63’lere, 308’in ise yüzde 48’lere ulaştığını belirtti. Peugeot’nun SUV segmentinde önümüzdeki yıl globalde 500 bin adetlik bir satışla rekor beklentisi içerisinde olduğunu kaydeden yetkililer, özellikle Avrupa’da C segmentinde satılan her 4 araçtan birinin SUV olduğunu vurgusunu yaptı. Markanın yeni SUV stratejisiyle Ortadoğu, Afrika, Uzakdoğu ve Latin Amerika’ya da açılacağını belirtti.. 3008 modelinin 4X4 versiyonunun Plug-in Hibrid modeliyle geleceği belirtilirken, 80 Kw elektrikli, 80 Kw termik olmak üzere, iki motorlu olarak üretileceğini ve 2019 yılında ticarileştirilecek aracın yaklaşık 200 beygirin üzerinde 4X4 bir araç olacağı anlatıldı.
İTALYANLARDAN DA YOĞUN İLGİ
Test sürüşünü Peugeot Türkiye Pazarlama Direktörü Mehmet Akın ile birlikte gerçekleştirdik. Özellikle Türkiye’de satılan ve 87 bin 900 liradan başlayan fiyatıyla satışa sunulan baz versiyonu 1.2 PureTech 130 beygirlik manuel aracı seçtim. Otoyol ve oldukça virajlı dağ yollarının parkur olarak seçildiği sürüşte, yol tutuşu, frenleme, ani hızlanmalarda beklentimin üstünde bir performansla karşılaştım. Sürüş konforu, farklı zeminlerde kabin içi sesleri ve süspansiyon sertliği oldukça başarılı denebilir. Yeni i-Cocpit ile gelen göstergeler de, mutlaka yaşanması gereken bir deneyim. Yeni 3008’in İtalya yollarında da büyük beğeni ile karşılandığını da, karşılaştığımız diğer sürücülerin, tepkilerinden öğrendik. Kısacası 3008, fiyatının çok üzerinde bir otomobil sunuyor...