Yeni yatırımla 500 kişilik istihdam artışı olacağını kaydeden Eroldu, toplam çalışan sayısının 10 bin 500’e yükseleceğinin altını çizdi. Boyahanede Türk mühen- dislerinin geliştirip, dünyada ilk kullanılan yeni teknolojiler sayesinde üretimde sınırları zorladıklarını belirten Erdoldu, “Fabrika yıllık 460 bin adede koşuyor. Sürekli rekor kırıyoruz. Günde bin 500, 48 saniyede bir otomobil üretiyoruz” dedi.
İHRACAT VE ÜRETİM LİDERİ
Egea ile üretim ve ihracatta sektör rekorlarını kırdıklarının üzerini çizen Eroldu, “Türk otomotiv sektörünün toplam ihracatı yüzde 54,5 olarak gerçekleşti. Egea’yı çıkardığımızda artış yüzde 3 seviyelerinde kalacaktı. Tofaş olarak İlk 9 ayda 9,5 milyar TL’lik ciroya ulaştık. Net kâ rımız 690 milyon TL gibi şirket tarihimizde yeni bir rekoru kırdı” dedi.
ÖTV HIZLA NETLEŞMELİDİR
ÖTV değişikliği hakkında da görüşlerini paylaşan Cengiz Eroldu, “Otomotiv sanayii açısından önemli bir konu. Vergi uygulamaları, ihtiyaçlara göre değişiklik gösterebilir. Sanayici bir şirketin CEO’su olarak, biz ve tüm otomotiv sanayii taşın altına ciddi biçimde elini koymuş. Ülkemizin içinden geçtiği zorlu dönemde en kritik husus, üretimin ve ihracatın artması. Piyasalarda belirsizliğin oluşmaması açısından uygulamaların hızla netleştirilmesi en doğrusu olacaktır” dedi.
EN ÇOK TERCİH EDİLEN MODEL EGEA
Egea’nın dizel otomatik ailesinin devreye girmesiyle daha da fazla talep almayı başladıklarını söyleyen Fiat İş Birimi Direktörü Altan Aytaç ise, “Egea, ekim ayı sonu itibarıyla da Türkiye’de yine en çok tercih edilen model olmayı başardı. Ekim sonu itibarıyla 76 bin adetlik satışa ulaştık. Bu toplam satışta binek ve ticari araç oranımız yarı yarıya seyrediyor. Normal şartlar altında, geçen yılın bir miktar üzerinde pazar çıkmasını bekliyoruz. Toplam kompakt SW pazarı yıllık bin 500 civarında büyüklüğe sahiptir, biz de bu pazarı Egea SW ile ikiye katlamayı hedefliyoruz” dedi.