Geç­ti­ği­miz yı­lı üre­tim­de 3’ün­cü, ih­ra­cat­ta 4’ün­cü sı­ra­da ka­pa­tan To­faş, bu yıl hem üre­tim hem de ih­ra­cat­ta li­der­li­ğe ulaş­tı. 2016 yı­lı­nın 10 ayı­nı de­ğer­len­di­ren To­faş CE­O’­su Cen­giz Erol­du, “1971 yı­lın­da 40 bin adet­lik ka­pa­si­tey­le ve Fi­at 124 mo­de­li­nin üre­ti­miy­le baş­la­nan yol­cu­luk, bu­gün Tür­ki­ye­’nin üre­tim ve ih­ra­cat li­der­li­ği­ne ula­şan bir ba­şa­rı öy­kü­sü­ne dö­nüş­tü” di­ye ko­nuş­tu. Son 10 yıl­da sek­tö­rün top­lam 10 mil­yar do­lar­lık ya­tı­rım yap­tı­ğı­nın al­tı­nı çi­zen Erol­du, bu­nun 3 mil­yar do­lar gi­bi önem­li bir kıs­mı­nın To­faş ta­ra­fın­dan ger­çek­leş­ti­ril­di­ği­ni be­lir­te­rek, “Fab­ri­ka­da üre­tim için her im­ka­nı zor­lu­yo­ruz. Fi­zi­ki ola­rak ge­niş­le­me müm­kün ol­ma­dı­ğın­dan akıl­cı ve tek­no­lo­jik ge­liş­tir­me­le­re yö­nel­dik. Fab­ri­ka­da 50 mil­yon do­lar ya­tı­rım­la ye­ni bir göv­de hat­tı­nı yıl­ba­şın­dan iti­ba­ren dev­re­ye alı­yo­ruz. Bu sa­ye­de Ege­a ai­le­si­nin üre­tim ka­pa­si­te­si 190 bin­den yıl­lık 250 bin ade­de yük­se­le­cek” açık­la­ma­sı yap­tı.

Ye­ni ya­tı­rım­la 500 ki­şi­lik is­tih­dam ar­tı­şı ola­ca­ğı­nı kay­de­den Erol­du, top­lam ça­lı­şan sa­yı­sı­nın 10 bin 500’e yük­se­le­ce­ği­nin al­tı­nı çiz­di. Bo­ya­ha­ne­de Türk mü­hen­- dis­le­ri­nin ge­liş­ti­rip, dün­ya­da ilk kul­la­nı­lan ye­ni tek­no­lo­ji­ler sa­ye­sin­de üre­tim­de sı­nır­la­rı zor­la­dık­la­rı­nı be­lir­ten Er­dol­du, “Fab­ri­ka­ yıl­lık 460 bin ade­de ko­şu­yor. Sü­rek­li re­kor­ kı­rı­yo­ruz. Gün­de bin 500, 48 sa­ni­ye­de bir oto­mo­bil üre­ti­yoruz” de­di.

İH­RA­CAT VE ÜRE­TİM Lİ­DE­Rİ


Ege­a ile üre­tim ve ih­ra­cat­ta sek­tör re­kor­la­rı­nı kır­dık­la­rı­nın üze­ri­ni çi­zen Erol­du, “Türk oto­mo­tiv sek­tö­rü­nün top­lam ih­ra­ca­tı yüz­de 54,5 ola­rak ger­çek­leş­ti. Ege­a’­yı çı­kardığımızda ar­tış yüz­de 3 se­vi­ye­le­rin­de ka­la­cak­tı. To­faş ola­rak İlk 9 ay­da 9,5 mil­yar TL’­lik ci­ro­ya ulaş­tık. Net kâ ­rı­mız 690 mil­yon TL gi­bi şir­ket ta­ri­hi­miz­de ye­ni bir re­ko­ru kır­dı” dedi.

ÖTV HIZLA NETLEŞMELİDİR


ÖTV de­ği­şik­li­ği hak­kın­da da gö­rüş­le­ri­ni pay­la­şan Cen­giz Erol­du, “Oto­mo­tiv sa­na­yi­i açı­sın­dan önem­li bir ko­nu. Ver­gi uy­gu­la­ma­la­rı, ih­ti­yaç­la­ra gö­re de­ği­şik­lik gös­te­re­bi­lir. Sa­na­yi­ci bir şir­ke­tin CE­O’­su ola­rak, biz ve tüm oto­mo­tiv sa­na­yi­i ta­şın al­tı­na cid­di bi­çim­de eli­ni koy­muş. Ül­ke­mi­zin için­den geç­ti­ği zor­lu dö­nem­de en kri­tik hu­sus, üre­ti­min ve ih­ra­ca­tın art­ma­sı. Pi­ya­sa­lar­da be­lir­siz­li­ğin oluş­ma­ma­sı açı­sın­dan uy­gu­la­ma­la­rın hız­la net­leş­ti­ril­me­si en doğ­ru­su ola­cak­tır” de­di.

EN ÇOK TERCİH EDİLEN MODEL EGEA


Ege­a’­nın di­zel oto­ma­tik ai­le­si­nin dev­re­ye gir­me­siy­le da­ha da faz­la ta­lep al­ma­yı baş­la­dık­la­rı­nı söy­le­yen Fi­at İş Bi­ri­mi Di­rek­tö­rü Al­tan Ay­taç ise, “E­ge­a, ekim ayı so­nu iti­ba­rıy­la da Tür­ki­ye­’de yi­ne en çok ter­cih edi­len mo­del ol­ma­yı ba­şar­dı. Ekim so­nu iti­ba­rıy­la 76 bin adet­lik sa­tı­şa ulaş­tık. Bu top­lam sa­tış­ta bi­nek ve ti­ca­ri araç ora­nı­mız ya­rı ya­rı­ya sey­re­di­yor. Nor­mal şart­lar al­tın­da, ge­çen yılın bir mik­tar üze­rin­de pa­zar çık­ma­sı­nı bek­li­yo­ruz. Top­lam kom­pakt SW pa­za­rı yıl­lık bin 500 ci­va­rın­da bü­yük­lü­ğe sa­hip­tir, biz de bu pa­za­rı Ege­a SW ile iki­ye kat­la­ma­yı he­def­li­yo­ruz” de­di.