Müşteri ilişkileri alanına yeni bir boyut getiren dijital ekranlar hastane binalarında bekleme salonları, hastane girişleri ve resepsiyon ve ortak kullanım alanlarında tercih ediliyor. Hasta karşılama alanlarında konumlandırılan ‘VideoWall’ uygulamaları ile hastalara bilgilendirme ve yönlendirme yapılıyor. Ayrıca hasta memnuniyetini ölçümleyen ve önerilerin alındığı anket uygulamaları yapılmasını mümkün kılan digital kiosk uygulamaları da son dönemlerde talep gören çözümler arasında.

Dijital ekranların hastane ziyaretçileri ve hastalara büyük kolaylık sağladığını dile getiren iDisplay Proje ve Satış Yöneticisi Murat Yılmaz, sağlık sektöründe profesyonel dijital ekran kullanımını değerlendirdi.

“Hızla yaygınlaşan dijital ekran yayıncılığı artık bankalar, mağazalar ve havalimanları gibi alanlarla birlikte hastanelerdeki kullanımıyla da hayatımızın önemli bir parçası haline geldi. Artık hastalar hastaneye girdikleri andan itibaren bu dijital ekranlar sayesinde yönlendiriliyor, gerekli bilgiyi edinebiliyor, doktorunu izleyebiliyor, muayene sırasını öğreniyor ve varsa hastanenin özel yayınını yine bu ekranlardan takip edebiliyor” diye konuşan Yılmaz, özellikle kapı yanı isimliklerinde doktor ve hasta bilgilerinin yayınlanmasının hastanedeki işleyişe büyük katkı sağladığını söyledi.

Hastanelerde ekranların tek merkezden kolayca yönetilebildiğine dikkat çeken iDisplay Proje ve Satış Yöneticisi Murat Yılmaz, artık gerek doktor gerekse hastane yönetiminin bu ekranlar sayesinde istedikleri yayını multi-medya içerik desteğiyle yapabildiğinin altını çizdi.

Dijital ekranların hasta odalarına da girdiğini belirten Yılmaz, şunları söyledi:
“Hastaneler, hasta odalarında kişiye özel yayın yapabilir hale geldi. Örneğin kardiyoloji bölümünde yatmakta olan bir hasta için, damar hastalığıyla ilgili gerekli bilgilerin veya beslenme ile ilgili uyulması gereken kuralların ekranlarda yayınlanması artık mümkün. Akıllı şehir, akıllı ev gibi kavramlara şimdilerde akıllı hastane kavramı ekleniyor, dijital ekranlarsa akıllı hastane olgusunun önemli bir parçası”

Hastanelerin günlük çalışma temposunda zamanla yarıştığını belirten Yılmaz, günümüzde hastanelerde hastalara anlık olarak bilgi verilmesi ve yönlendirme yapılmasının son derece önemli olduğunu ifade etti.