Tatil zamanımız geldi... Sevgili dostlarımız Itır ve Ahmet Aykut’un önerileri üzerine birlikte Yunan Adaları gezisi yapacağız. Geçen yıl Girit Adası’na gitmiştik ama onlar kendilerini Yunanlı saymadıkları için ilk defa Yunan Adaları’nı göreceğiz. Gazetelerde, facebook’ta, arkadaşlar arası sohbetlerde hep Yunan Adaları’ndan bahsediliyor. Herkes oraların ucuzluğundan, temizliğinden söz ediyor, gidip görmek için can atıyorum.

[caption id="attachment_1359453" align="alignnone" width="880"]Mezeleri ve Ertuğrul Bey Mezeleri ve Ertuğrul Bey[/caption]

Önce Bodrum’a uçuyoruz, biraz boş zamanımız var. Uzun zamandır Sözcü yazarı sevgili Vahe Kılıçarslan’ın sitayişle bahsettiği Bodrum Kumbahçe’deki Zeki Müren Müzesi’nin yakınındaki İKİ SANDAL Lokantası’na gidiyoruz. Bodrum’un çarşısını hafif tepeden gören eğlenceli manzarası olan şık bir lokanta... Arkada gençliğimizin parçaları çalıyor. Çok enteresan mezeleri var, balık turşusu, dövme hıyar salatası, topik, pilaki pek kolay kolay bulamadığımız uskumrudan çiroz salatası ve lakerda söylüyoruz. Akşama doğru hafiften hareketlenen Bodrum’u seyrediyoruz. Hava henüz aydınlık, herhalde akşam çok daha güzel olur burası...
Eşime söz verdim, hafif bir yemek yiyip kalkacağız. Başlangıçlar muhteşem. Ana yemek almıyoruz. Eşim limonlu tatlıları çok sever, limon peltesi ile yemeği bitiriyoruz. Ferahlatıcı güzel bir tatlı. Yediklerim çok hoşuma gidiyor ama aklım menüdeki diğer yemeklerde kalıyor. Dalak dolması, beyin tava, balık dolma, Çerkez salatası... Ne yapıp edip bir daha gelmeli ve diğer lezzetlerin tadına da bakmalıyım. İki Sandal’ın başarılı işletmecisi Ertuğrul Bey’e tekrar tekrar gelip bu değişik menünün hakkını vereceğimize söz verip, ayrılıyoruz.

[caption id="attachment_1359451" align="alignnone" width="880"]İki Sandal’dan Bodrum’a bakış. İki Sandal’dan Bodrum’a bakış.[/caption]

ADADAKİ BÜTÜN PLAJLAR HALKIN

Yunan Adaları’ndan ilk durağımız Kalymnos ya da bizdeki adıyla Kilimli. Her cumartesi Turgutreis’ten gemi gidiyor. Gemi tıklım tıklım. Biz iki kişi, Itır ve Ahmet Aykut çifti, tatlı kızları Duru ve Ada ile içeride oturuyoruz. Bir saat onbeş dakikada gidiyor gemi, biraz dalga da var, üstte oturanlar sırılsıklam oluyor, içeride oturanlardan midesi bulanan da... Neyse ki biz sağ salimen varıyoruz adaya, daha doğrusu adayla aynı adlı şehre. Kalymnos, Büyükada’yı andırıyor, sahil boyu kafe ve lokantalar, arkada evler. Taksi ile adanın arka tarafındaki Misouri adlı şehre geçiyoruz, orada Plaza Otel’de kalacağız.

Plaza Otel, mütevazı bir otel, önü plaj... Tüm Yunan Adaları’nda olduğu gibi tüm plajlar halkın, kimsenin özel plajı yok, sadece şemsiye veya şezlong isterseniz ek para ödüyorsunuz.
Misouri turist dolu, bize gelmeyen turist oralara gidiyor. Akşam AGAEN TAVERN adlı bir lokantaya gidiyoruz, adanın en iyi lokantası, tıklım tıklım dolu. Dolu olmayı da hak ediyor, çünkü yemekleri gerçekten çok lezzetli. Sunumları şık, servis iyi. Burayı adalı bir aile işletiyor. Anne kasada, kızlar serviste, baba mutfakta. Harika bir yemek yiyoruz. Masamızın her santimi dolu, boşalan tabakların yerine yenisi geliyor, yiyoruz, içiyoruz, sonuçta adam başı 20 Euro ödeyip çıkıyoruz.

KOS BODRUM’UN TURİSTİNİ KAPMIŞ

İkinci gece Yunan müziği dinlemek, Yunan danslarını seyretmek için ZORBA’S adlı mekana geçiyoruz. Müzik dinleyip sirtaki yapan ada yerlilerini izliyoruz, burada da bol bol deniz ürünü yiyip içiyoruz. Sanki fiyatlar tüm adada eşitmiş gibi burada da adam başı 20 Euro veriyoruz. Üçüncü gün başka bir ufak şehre gidip orada denize giriyoruz. Şehrin adı Emporios, orada TO KYMA adlı lokantada masa tutuyoruz, önünde de şezlonglar, hem denize giriyoruz, hem de gün boyu yiyip içiyoruz. Sevimli Eleni, karnında bebeği ile gün boyu bize güleryüzle hizmet ediyor. Yemeği bu sefer abartıyoruz, birçok yemek tabağında kalıyor. Gün boyu lezzetli yemek, defalarca içecek, şezlonglar, şemsiyeler adam başı 25 Euro veriyoruz.
Dördüncü gün feribotla Kos’a geçiyoruz. Kos, oldukça büyümüş, Bodrum’un turistini de kapmış, oldukça zenginleşmiş. Türk turist sayısı da oldukça fazla. Akşam BARBOUNİ adlı bir lokantadayız. Keyifli bir akşam yemeği ile tatilimizi noktalıyoruz.
Sonuçta bizdeki deniz ve tesisler çok daha iyi ama hizmet ve fiyatlar Yunan Adaları’nda çok çok daha iyi.