Geçen salı Atatürk Havalimanı’nda yaşanan terör saldırısında hayatını kaybedenlere Allah’tan rahmet, yaralılara da acil şifalar diliyorum.
Biz de orada hayatını kaybedenlerden ya da yaralananlardan biri olabilirdik. Ve maalesef yapılan ilk şey yayın yasağı.
Arkasından da bu yasağı eleştirenleri lanetlemek!
Sonraki prosedür terörü lanetleyip hiçbir şey olmamış gibi davranmak.
Devekuşu modeli! Kimse bilmese yok olacak ya!
Tabii ki böyle kriz anlarında insan ne olduğunu merak ediyor.
Sosyal medyaya erişim engellendiği ve yayın yasağı konduğundan herkes kulaktan dolma hikayelerle diken üzerinde bekliyor.
Tam da olayın olduğu gün sosyal medyaya erişim bir şekilde durduğunda baktım yanımdaki arkadaşım hiç etkilenmedi erişimi devam ediyor. Ben de benim telefonda bir bozukluk var sandım.
Meğer VPN (Virtual Private Network) denilen bir yazılım yüklemiş telefonuna. Bu tür durumda bağlantı sorunu yaşamıyormuş.
Merak ettim araştırdım. Türkçesi ‘Sanal Özel Ağ’ anlamına geliyor ve sizin başka bir ağ üzerinden engellenen sitelere bağlanmanızı sağlıyormuş.
Tek kusuru internet hızınızı biraz yavaşlatmasıymış.
Bu sistemi akıllı telefonunuza nasıl bir aplikasyon yüklüyorsanız aynen öyle yüklüyorsunuz.
Bu işlerden pek anlamıyorsanız bilgisayar veya cep telefonu satan yerlerden yardım alabilirsiniz.
Yüklenmesi sadece bir kaç dakika sürüyor.
Daha fazla bilgi için Google’a ‘VPN nedir?’ yazıp öğrenebilirsiniz.

Şaşırmak istiyorum!


Daha önce de taksilerle ilgili şikayetleri içeren bir yazı yazmıştım.
Bu son terör olayında da taksi şoförü adı altında bazı insanlığını kaybetmiş kişilerin böyle bir felaketten çıkar elde etmek için yaptıklarını okuyunca hiç şaşırmadım.
Zaten günümüz Türkiyesi’nin en büyük sorunlarından biri de bu. Artık hiçbir şeye şaşırmıyoruz!
Tabii ki bütün taksicileri aynı kefeye koymak yanlış. Ancak bu tür rezillerin ayıklanıp bu işi yapmaları engellenmeli.
Yaptıkları insanlık dışı olayın yanı sıra meslektaşlarının da adını kirletmelerinin hesabını vermeliler.
Taksilerle ilgili herhangi bir şikayet halinde mutlaka yeri, saati ve plaka numarasını bir yere kaydedip
444 15 23 ‘Taksi Şikayet Hattı’,
0212 325 1515 ‘İstanbul Taksiciler Esnaf Odası Şikâyet Hattı’ ya da İBB’ye ait 153 ‘Beyaz Masa’ çağrı merkezini arayabilirsiniz.
Numaralar denenmiştir, çalışıyor.