Reklamsız Sözcü
TAYLAN KÜMELİ

Az ye formda kal

4 Şubat 2016

Acıktığınız zaman değil de sürekli yemek yerseniz, kaçınılmaz bir şekilde kilo alıp sağlığınızı da tehlikeye tarsınız. Eğer yeme bağımlılığından kurtulamıyorsanız önerilerime kulak verin derim…
Bazı insanlar yemek yemek bazıları da doymak için yaşar. Birinci gruptakiler için yemek yemek vücudun temel ihtiyacı olmaktan öte, zamanla hayatın vazgeçilmez zevkleri arasında yer almaya başlar. Her kültürün temelinde yer alan ziyafet, toplu yemek yeme zevki ve misafirperverlik kavramları dikkat çekici farklara dayansa da özünde aynı temele dayanır. Her eğlencenin içeriğinde mutlaka yemek vardır. Yemek yemek bazı kişilerde bağımlılık haline gelir. Alkol veya sigara bağımlılığı gibi olmasa da, bu bağımlılıkla mücadele etmek ciddi bir irade gücü gerektirir. İşte bu doğrultuda size birkaç öneri…

Şekerden uzaklaşın

Herkesi diyetten uzaklaştıran farklı kalori tuzakları vardır. Eğer sizin düşmanınız şeker ve şekerli gıdalarsa, bulunduğunuz ortamdan şekeri uzaklaştırarak işe koyulabilirsiniz. Şekersiz sakız ve light tatlı tüketerek zamanla yeme alışkanlıklarınızı değiştirmeli, yeme sıklığınızı düşürmeli, canınız her tatlı çektiğinde yemeyerek şekeri hayatınızdan çıkartmak anlamında ilk ve önemli adımları atmalısınız.

Bol su için

Su, rahatlatıcı özelliği sayesinde yeme ataklarının önüne geçebilir. Bunun için günlük olarak tüketilmesi gereken su hedefinizi belirleyip, bu hedefi gün içine yayarak tüketmeye gayret edin.

Küçük porsiyonlar tüketin

Besinlere bağımlı olmak genellikle beraberinde fazla yemek tüketmeyi getirir. Ancak Florida Üniversitesi'ndeki uzmanlara göre bu konuda beyni daha az yemek tüketerek kandırmak mümkün. Yemek masasında küçük tabaklar ve kaseler kullanarak vücudun daha az porsiyon görmeye alışması, tabak bitirme psikolojisiyle tatmin edilmesi beynin kandırılmasına yardımcı olacaktır. Bu alışkanlık tekrarladıkça, zaman içinde beyin azla yetinmesini öğrenir. Bunu başardıktan sonra tabakta yemek bırakmaya çalışmak atılması gereken ikinci önemli adımdır.

Açlığınızı kontrol edin

Açlık, yeme bağımlılıklarını tetikleyen tehlikeli bir durumdur. Bunun için kendinizi asla aç bırakmayın, yemek yemeyi istemekle gerçekten aç olmayı ayırmayı öğrenin. Fizyolojik olarak aç olduğunuzda yemek yiyin, diğer açlıklarınızı umursamamaya çalışın.

Hareket edin 

Düzenli olarak spor yapan bireylerin daha mutlu oldukları ve daha az yedikleri belirlenmiştir. Hayatınıza hareket katarak sporun güzel sonuçlarına ulaşmak için öncelikli olarak yapmanız gereken, performansınıza uygun, keyifle sürdürebileceğiniz bir spor programı oluşturmak. 

Kilolar kapınızdaysa…

Uzun akşam yemekleri ve gece çıkmalarının arttığı günlerde kendinizi daha mutlu hissetmek için bolca yemek yeme mantığındaysanız fazla kilolar kapınızda demektir. Bu durumun önüne geçmek için yemeye başlamadan önce gerçekten aç olup olmadığınıza karar vermeli, duygusal yemelerinizin en çok hangi durumlarda ortaya çıktığını tespit edip çözüm yolları bulmaya çalışmalısınız.

Suç bölgesinden uzaklaşın

Mutfak tezgahınızda kocaman bir çikolatalı kek, dumanı üzerinde bir pizza veya abur cubur dolu bir kase bırakırsanız muhtemelen bir süre sonra kendinizi kaybedip bu lezzetleri tüketmeye yönelirsiniz. Bunun için evinizde bu tür yemekleri bulundurmayın.

Destek alın

Yemekle kurduğunuz ilişki konusunda kendinizi yalnız ve gergin hissediyorsanız bu durumu mutlaka bir uzmanla paylaşın. Sizi rahatsız eden bu hislerin altında yatan psikolojik etkenleri ve bu etkenlerin hayatınızdaki rolünü uzman eşliğinde bulmaya ve olumsuz etkilerini yok etmeye çalışın.

Merakla beklenen Yılmaz Özdil'in son kitabı "Mustafa Kemal" Plus abonelerine hediye.

Taylan Kümeli
SIRADAKİ HABER
Paylaş Tweet social-whatsapp Whatsapp more