Reklamsız Sözcü

Sözcü’ye yönelik algı operasyonu dünyada böyle yankılandı

Milli Kurtuluş Mücadelesi'nin başladığı 19 Mayıs günü Sözcü gazetesine yönelik başlatılan algı operasyonu dünyada geniş yankı uyandırdı. Uluslararası medya, "Sözcü Türkiye'nin kurucusu Mustafa Kemal Atatürk'ün laik mirasının sağlam bir destekçisi" yorumunu yaptı.

Sozcu.com.tr
11:1819 Mayıs 2017
Sözcü’ye yönelik algı operasyonu dünyada böyle yankılandı
Milli Kurtuluş Mücadelesi'nin başladığı 19 Mayıs günü Sözcü gazetesine yönelik başlatılan algı operasyonu dünyada geniş yankı uyandırdı. Uluslararası medya, "Sözcü Türkiye'nin kurucusu Mustafa Kemal Atatürk'ün laik mirasının sağlam bir destekçisi" yorumunu yaptı.

İngiltere’nin saygın gazetelerinden The Times, gelişmeleri “Türk yetkililer ‘muhalif’ gazetecileri hedef aldı” başlığıyla dünyaya duyurdu.

Hannah Lucinda Smith imzalı haber, “Sözcü, bayilerde yer alan 6 muhalif gazeteden biriydi” yorumu yer aldı.

Haberde Türkiye Basın Konseyi’nin görüşlerine yer verilirken, gazetenin sahibi Burak Akbay’ın iddiaları yalanladığı vurgulandı.

times

Fransız AFP haber ajansı Sözcü’ye yönelik algı operasyonunu sabah saatlerinde ‘acil’ koduyla dünyaya duyurdu.

İngiliz Reuters haber ajansı da gelişmeleri abonelerine servis etti. Haberde CHP lideri Kemal Kılıçdaroğlu’nun Sözcü’ye yaptığı ziyarete dikkat çekildi.

ABD’nin en saygın gazetelerinden New York Times, Associated Press’in haberini sayfalarına taşıdı. Gazete Sözcü’nün Türkiye’nin kurucusu Mustafa Kemal Atatürk’ün mirasının katıksız bir destekçisi olduğunu ve Türkiye Cumhuriyet Cumhurbaşkanı’nı ve hükümetini eleştirdiğini vurguladı

İngiliz yayın kuruluşu BBC‘nin Türkçe servisi, “Sözcü gazetesine operasyon” başlığıyla verdiği haberde, Anadolu Ajansı’nın servis ettiği bilgilere yer verdi.

BBC Türkçe, sozcu.com.tr’de yer alan Sözcü avukatlarından Celal Ülgen’in şu ifadelerini de sayfalarına taşıdı: “Sözcü gazetesi sahibi Burak Akbay’ın şu anda Sarıyer’deki evindeyim. Sabah yedi buçuktan itibaren arama ve el koyma kararı var. Güvenlik şubeden polisler evde arama yaptı. Şu anda araç aramasına geçiyorlar.”

Alman Deutsche Welle yayın kuruluşunun Türkçe departmanı da gelişmeleri aktarırken, Sözcü avukatı Ülgen’in temas ettiği şu noktalara değindi:

dw2313

“Sözcü'ye ‘yönelik algı soruşturmasına’ ilişkin altı kez savcı değişti. Hiçbir savcı suç unsuru görmediği için buna cesaret edemedi. Ama en sonunda Batman’dan gelmiş olan bir savcı arkadaş, eski Batman Savcısı, arama ve el koyma kararı veriyor.”

İngiliz The Economist dergisinin Türkiye muhabiri Piotr Zalewski, haberi ilk olarak sosyal medya hesabından duyurdu.

Zalewski, İngilizce yazdığı mesajında, “Önce Cumhuriyet, şimdi Sözcü: Ultra-laik gazetenin, Türkiye’nin en çok satan üçüncü gazetesi, 4 yöneticisi hakkında (sahibi dahil) gözaltı kararı” ifadesine yer verdi.

Hindistan merkezli haber platformu Indian Express, gelişmeleri Sözcü Genel Yayın Yönetmeni Metin Yılmaz’ın “Yaptığımız tek şey gazetecilik. Fakat bu ülkede gazetecilik yapmak zaten başlı başına suç” sözleriyle duyurdu.

Rus yayın organı Sputnik‘in Türkiye servisi de gelişmeleri aktaran medya organları arasında yer aldı. Sputnik, Sözcü yazarı Uğur Dündar’ın sosyal medya hesabından paylaştığı “Bayram sabahı Sözcü’de gözaltılar varmış! Doğruca gazetem Sözcü’ye gidiyorum. Eğer Sözcü de FETÖ’cü ise, Türkiye’de herkes FETÖ’cüdür” ifadelerini aktardı.

spiegel

Almanya’nın etkili siyasi haber dergisi Der Spiegel, “Sözcü'de çalışan gazetecilere gözaltı kararı” başlığını kullandığı haberinde, İstanbul Savcısı'nın Sözcü'nün dört çalışanını bir haber yüzünden “FETÖ bağlantısı ile suçladığını” yazdı.

Dergi, “Hükümet karşıtı medyaya, sert yargı darbesi” sözlerine yer verdi ve şunları aktardı: “SÖZCÜ günlük 270 bin net satışıyla Türkiye'nin üçüncü büyük gazetesi. Gazetenin sloganı ise, ‘SÖZCÜ susarsa, Türkiye susar’ şeklinde. Sözcü operasyonu doğruladı ancak bunun gazetenin yayınını etkilemeyeceğini vurguladı. Türk yargısı, olağanüstü halin ilanından sonra, hükümete yönelik eleştirel yayınlar yapan Türk basınına karşı çok sertleşti. Türkiye'de düzinelerce gazeteci hapiste bulunuyor. Bunların arasında Die Welt muhabiri Deniz Yücel de bulunuyor.”

Dergi, Türkiye'nin basın özgürlüğü sıralamasında dünya listesinde 155. sıraya gerilediğini de vurguladı.

Deutsclandfunk isimli yayın organı da, “Hükümete yönelik eleştirel yayınlar yapan SÖZCÜ'nün sahibi hakkında gözaltı kararı“ başlığı ile haberi duyurdu.

İngiliz Daily Mail gazetesi de yaşananları okuyucularıyla paylaşırken, kararın seküler muhalifler tarafından eleştirildiği vurgulandı. Daily Mail, okuyucularına, “Sözcü Türkiye’nin kurucusu Mustafa Kemal Atatürk’ün laik mirasının sağlam bir destekçisi ve Türkiye’nin Cumhurbaşkanı’nı ve hükümetini sert bir dille eleştiriyor” yorumunu yaptı.

Die Zeit gazetesi de, benzer başılıkla bir haberi manşetine taşıdı ve eleştirel gazetecilik yapan Sözcü'nün, Fetullah Gülen örgütü üyesi olmamakla birlikte, onunla ilişkilendirilmeye çalışıldığını vurguladı. Gazete, savcılığın bu konudaki soruşturmasına yer verdi.

zeit

Alman haber kanalı NTV de haberinde, “Türkiye'den, yayıncı Burak Akbay hakkında gözaltı kararı. Erdoğan'ın tatil yaptığı yeri yayınladıkları için…” başlığını kullandı. NTV, Sözcü'nün Türkiye'nin en çok satan gazetelerinden olduğunu ve hükümeti eleştirel yayınlar yaptığını belirtti.

İtalyan Rai televizyonu da internet sitesinde gelişmelere yer verdi.

rai

#SözcüSusarsaTürkiyeSusar

Son güncelleme: 13:4120.05.2017
SIRADAKİ HABER
Paylaş Tweet Whatsapp