Reklamsız Sözcü

Lise’de sınıfları kız ve erkek diye ayıran müdüre soruşturma

Konya'da Konevi Anadolu Lisesi'nin web sitesinden '2017-18 yılından itibaren kız-erkek öğrenciler ayrı sınıflarda eğitime devam edecek' duyurusu sosyal medyada tartışma yarattı. Okul Müdürü Ömer Faruk Özarslan, velilerden gelen talep üzerine böyle bir karar alındığını ve uygulamanın siyasi, ideolojik ve dini boyutu olmadığını, tamamen eğitimin başarısını artırmaya yönelik olduğunu ileri sürdü. İl Milli Eğitim Müdürü Mukadder Gürsoy ise, yönetmelik hükümlerine aykırı olduğu için konuyla ilgili soruşturma başlattıklarını açıkladı.

14:1013 Haziran 2017
Lise’de sınıfları kız ve erkek diye ayıran müdüre soruşturma
Konya'da Konevi Anadolu Lisesi'nin web sitesinden '2017-18 yılından itibaren kız-erkek öğrenciler ayrı sınıflarda eğitime devam edecek' duyurusu sosyal medyada tartışma yarattı. Okul Müdürü Ömer Faruk Özarslan, velilerden gelen talep üzerine böyle bir karar alındığını ve uygulamanın siyasi, ideolojik ve dini boyutu olmadığını, tamamen eğitimin başarısını artırmaya yönelik olduğunu ileri sürdü. İl Milli Eğitim Müdürü Mukadder Gürsoy ise, yönetmelik hükümlerine aykırı olduğu için konuyla ilgili soruşturma başlattıklarını açıkladı.

Konya’da merkez Meram İlçesi Fatih Işıklar Mahallesi’nde Konevi Anadolu Lisesi’nin web sitesinden dün okul müdürü Ömer Faruk Özarslan tarafından, velilere yönelik ”Okulumuz 2017-2018 yılından itibaren kız-erkek öğrenciler ayrı sınıflarda eğitime devam edecektir” duyurusu yapıldı. Duyuru sosyal medyada hızla yayıldı ve tepki topladı. Bunun üzerine duyuru kısa süre sonra web sitesinden kaldırıldı.

“SİYASİ, İDEOLOJİK VE DİNİ BOYUTU YOK”

Okulda 740 öğrencinin eğitim gördüğünü ve bu öğrencilerin yüzde 60’nın kız olduğunu söyleyen Okul Müdürü Ömer Faruk Özarslan, velilerden gelen istek üzerine geçen yıl ikinci dönem pilot olarak birer sınıfı kız ve erkek öğrenci olarak ayrı oluşturduklarını söyledi.

Yine velilerin isteği doğrultusunda bu yıl da kız ve erkek öğrenci sınıflarını ayrı oluşturmayı planladıklarını belirten Özarslan, “İsteyen öğrenci karma sınıfta, isteyen öğrenci ayrı sınıflarda okuyabilecek” dedi. Yapılan uygulamanın eğitim amaçlı olduğunu ileri süren Özarslan, şunları söyledi:

konya2

“Velilerin talepleri vardı. Geçen yıl ikinci dönem pilot olarak uyguladık. Bir erkek, bir kız sınıf olarak uyguladık. Karma sınıflarımızda var. İsteyene karışık sınıf, isteyen ayrı sınıfta veririz dedik. Eğitim amaçlı yapılan bir uygulama. Sıkıntı yok aslındı. Geçen yıl erkek sınıfta bunun başarısını gördük. Bir öğrencimiz normal meslek liselerinde yapılan 3D yazıcı var. Öğrencimizin birisi onu yaptı, İstanbul’da bilim fuarın da sergiledik. Gerçekten akademik başarıyı artıracak bir çalışma. Faydalarını görüşürüz aslındı. Yoksa oluşan siyasi, ideolojik ve dini boyutu yok. O yönde de bakmıyoruz, bakamayız da.”

Okulda sınıflarda bu tür uygulamayı yapma yetkisinin olduğunu savunan Özarslan, duyuruyu gelen tepkiler üzerine kaldırdıklarını, Milli Bakanlığı’nın da bu konu hakkında kendilerinden açıklama istediklerini sözlerine ekledi.

SORUŞTURMA BAŞLATILDI

İl Milli Eğitim Müdürü Mukadder Gürsoy ise konu hakkında soruşturma başlatıp, duyuruyu okulun web sitesinden kaldırdıklarını belirterek, şöyle konuştu:

”Yönetmelik hükümlerine aykırı bir durum. Konuyla ilgili okula inceleme ve soruşturma başlattık. Ne ilçe, ne de il Milli Eğitim Müdürlüğü’nün haberi yok. Velilerin talepleri olabilir ama bizler, yönetmeliği uygulamak zorundayız. Geçen dönem pilot olarak bir sınıf oluşturmuşlar, ondan da haberimiz yok. Okul müdürlerinin, yönetmeliğe göre böyle bir yetkileri yok. Geçen dönem açılan sınıf için de soruşturma başlattık. Duyuruda hemen kaldırmalarını söyledik.”

EĞİTİM-SEN: UTANÇ VERİCİ BİR DURUM

Eğitim-Sen açıklamasında, “Eğitimin dini kurallara göre biçimlendirilmesi, öğrencileri inanan ya da inanmayan, dindar ya da dinsiz, ibadet eden ya da ibadet etmeyen gibi kategorilere ayırılmasını beraberinde getirmeye başlamıştır. Toplumda giderek derinleşen ve tehlikeli boyutlara ulaşan ayrışmalar eğitimin, bilimden çok dini kurallara göre düzenlenmesi ile daha da derinleşmektedir. Bütün bu gelişmelerden cesaret alanlar, Konya Selçuklu'da olduğu gibi, laik-bilimsel eğitimin en temel ilkelerinden birisi olan ‘karma eğitimin kaldırılması’nı önerecek kadar ileri gidebilmektedir.

Bu durum, eğitim sistemini dini kurallara göre biçimlendirmeye çalışanların bunu yaparken hiçbir sınır ya da kural tanımadığının kanıtı niteliğindedir. Çocukların eğitiminden ve kişisel gelişiminden endişe duyanlar ve aklı başında olan hiç kimse, ileriki yaşlarda çocuklarda farklı kişilik sorunları ortaya çıkarma ihtimali taşıyan böylesi bir uygulamayı kabul edemez. Eğitimin dini kurallara göre ya da herkesin inancına uygun bir içerikte düzenlenmesi uygulamalarının karma eğitimi hedef haline getirmiş olması, gerek eğitim sistemi, gerekçe çocukların gelişimi açısından son derece tehlikeli bir durumdur. Bu çağ dışı zihniyetin kız ve erkek öğrencileri önce ayrı sınıflarda, daha sonra ayrı ayrı okullarda okutulması için uygun zemin hazırlanmak olduğu açıktır. Eğitim biliminin en temel ilkeleri ile çelişen böylesine çarpık ve çağ dışı bir yaklaşımın yeniden gündeme getirilerek tartışmaya açılması utanç verici bir durumdur.

Laik eğitimin önemli göstergelerinden biri de “karma eğitim”dir. Karma eğitimle öğretim, kız-erkek öğrencilerin aynı ortamda öğretim görmesi ile birlikte daha sağlıklı oluşabilmekte, kadın erkek eşitliğini yaşama geçirmeyi kolaylaştırmaktadır. Bu şekilde daha dengeli kişilikler oluşmakta, farklı cinslerin birbirine ve farklılıklarına saygı göstermesi eğitim süreci içinde öğretilebilmektedir.

Eğitimin dini kurallara göre düzenlenmesini isteyenler, dini gerekçelerle kız ve erkek çocuklarının ayrı okul ya da sınıflarda eğitim görmesi gerektiğini savunmakta, okulların çocukların sağlıklı gelişimi açısından aynı zamanda önemli sosyalleşme mekanları olduğu gerçeğini göz ardı etmektedirler” dedi.

Eğitim-İş Merkez Yürütme Kurulu da yaptığı açıklamada, “Bilindiği üzere Milli Eğitim Temel Kanununda okullarda “karma eğitimin” esası belirlenmiştir. Yani kız ve erkek öğrenciler aynı sınıflarda eşit şartlarda öğrenim göreceklerdir. Bunun haricinde bu uygulamayı kaldırmaya yönelik girişimin ise kanuna aykırı olacağı açıktır. Ancak sorunu bir zihniyet sorunu olarak ele almak gerekir. Zihinsel dünyalarında kadının yerini konumlandırmakta sorun yaşayan anlayış, kimi zaman kadın-erkeğin aynı toplu taşıma vasıtalarını kullanmaması gerektiğini söyleyerek kimi zaman ise çocuklarımızı kız-erkek olarak ayrıştırmaya çalışarak karşımıza çıkmaktadır. Kadının-erkeğin her zaman yan yana olduğu, gerektiğinde omuz omuza mücadele verdiği ulusumuzun geleneksel toplum yaşayışından bi haber olan kimselerin, sorunlu kadın bakışını milli manevi değerlere dayandırmak gibi bir gaflet içerisinde olmaları da meselenin en üzücü boyutudur. Ancak okullarımızda bunu yapmalarına izin vermeyeceğiz” dedi.

Son güncelleme: 16:2713.06.2017
SIRADAKİ HABER
Paylaş Tweet Whatsapp