İlki yıl önce gerçekleştirilen Türkiye’nin ilk ve tek müşteri memnuniyetini ölçen yarışması A.C.E (Achievement in Customer Excellence) Awards töreni 20 Mart 2017 Pazartesi günü İstanbul Point Otel’de gerçekleştirildi. sikayetvar.com’da yer alan gerçek şikayetleri baz alan A.C.E (Achievement in Customer Excellence) Awards’ta 17 sektörde müşteri deneyimini en iyi yöneten ulusal ve uluslararası 51 markanın ödülleri markaların üst düzey yöneticilerine verildi.
A.C.E (Achievement in Customer Excellence) Awards’ın Metodolojisi; A.C.E (Achievement in Customer Excellence) Awards’ta, markaların gerçekleştirdiği şikayet yönetimi temel alınıyor. sikayetvar.com, şikayetçi müşterilere yönelik yılda 400 bin anket gerçekleştiriyor ve bu anketler “Müşteri Deneyimi Endeksi”ni oluşturuyor. A.C.E (Achievement in Customer Excellence) Awards’ta markalar “Müşteri Deneyim Endeksi “baz alınarak 200 puan üzerinden ölçümlenmektedir. İlk
100 puanda şikayet yönetimi ölçülüyor. Bu parametreyi İrtibat Hızı (yüzde 10), Şikayet Süreci (yüzde 25), Çözüm Hızı (yüzde 15), Sonuçtan Memnuniyet (yüzde 10) ve Teşekkür Oranı (yüzde 40) oluşturuyor. İkinci parametrede ise şikayeti yönettikten sonra müşteri algısının ne kadar değiştiği ölçümleniyor. Burada Memnuniyet (yüzde 30), Bağlılık (yüzde 40) ve Tavsiye Etme (yüzde 30) kriterleri değerlendirmeye alınıyor.
A.C.E Awards sonuçlarına göre 2016 yılı içerisinde kendi sektörlerinde uyguladıkları başarılı stratejilerle müşteri deneyimini en başarılı şekilde yöneten ödüllerin dağıtıldığı kategoriler ve ödül alan firmaların ilk üç sıralaması şöyle;
Akaryakıt
1. Opet
2. Shell
3. BP
Beyaz Eşya
1. Vestel
2. Beko
3. Arçelik
Bankacılık
1. TEB
2. HSBC
3. ING
Departman Mağazacılık
1. Boyner
2. Tchibo
3. Mudo
Giyim
1. Koton
2. LCW
3. DeFacto
Dijital Platform
1. Kablo TV
2. Digiturk
3. Turkcell TV+
Elementer Sigorta
1. Aksigorta
2. Zurich Sigorta
3. Axa Sigorta
Hayat Emeklilik
1. Garanti Emeklilik
2. Metlife Emeklilik
3. Anadolu Hayat Emeklilik
Isı Sistemleri
1. Baymak
2. E.C.A
3. Vaillant
İletişim Sektörü
1. Turkcell
2. Türk Telekom
3. Vodafone
Kargo
1. UPS
2. PTT
3. Sürat Kargo
İnternet Servis Sağlayıcılar
1. Kablonet
2. TurkNet
3. Turkcell Superonline
Katılım Bankacılığı
1. Albaraka Türk
2. Türkiye Finans
3. Kuveyt Türk
Online Ticaret
1. 1V1Y.COM
2. Morhipo.com
3. Ciceksepeti.com
Otomotiv
1. Renault
2. Nissan
3. Dacia
Otomovit Üst Segment
1. BMW
2. Audi
3. Mercedes
Ulusal Zincir Market
1. Migros
2. Carrefour
3. Kipa
A.C.E. ödülleri sahiplerine verildi
Türkiye’nin en yüksek müşteri memnuniyeti düzeyine sahip 51 markası, sikayetvar.com tarafından 20 Mart 2017 Pazartesi günü, İstanbul Point Hotel Barbaros’da düzenlenen A.C.E (Achievement in Customer Excellence) Awards ödül töreninde yer aldı.