Teknoloji ve servis tedarikçisi Bosch, Türkiye’deki büyümesini sürdürürken, dijital dönüşüm için etkin rol oynamaya ve deneyimini sanayicilerle paylaşmaya hazır olduğunu duyurdu.

Geçen yıl yüzde 14 büyüyen Bosch Türkiye’nin satış rakamları, bu yılın ilk çeyrek döneminde de artış kaydetti ve tüm iş kollarında büyüme görüldü. Bosch Türkiye ve Ortadoğu Başkanı Steven Young, ‘’İlk çeyrekteki rakamlara baktığımızda, yıl sonunda satış rakamlarımızda %10’luk büyüme gerçekleştirmeyi hedefliyoruz” dedi.

Steven Young Steven Young


Türkiye'de 2016 yılında 750 milyon TL tutarında yatırım yapan Bosch, 2016 yılında bir önceki yıla oranla yüzde 14 büyürken, cirosu 12 milyar Türk Lirası’na ulaştı.

"TÜRKİYE AKILLI YATIRIMI TEŞVİK ETMELİ"

Dünya genelinde Nesnelerin İnternetine yönelik pazarın 2020'ye kadar her yıl yüzde 35 büyüyerek 250 milyar dolarlık bir değere ulaşacağının tahmin edildiğini dile getiren Young, “Nesnelerin İnterneti, artık sanayideki üretim sürecinde tüm parçaları, makineleri, ürünleri, sistemleri ve insanları da birbirine bağlıyor. Biz, bu gidişatı erken gördük ve daha şimdiden, ağa bağlı endüstri teknolojilerinin başta gelen kullanıcısı ve sağlayıcısı olduk. Sanayici giderek maliyet avantajını kaybediyor. Eğer Sanayi 4.0 dönüşümünü gerçekleştiremezsek oyunun dışında kalırız. Bu, şirketler için geçerli olduğu kadar Türkiye için de geçerli…” diye konuştu.

Türkiye’nin Sanayi 4.0 için yol haritası hazırlaması gerektiğini kaydeden Steven Young, “Türkiye’nin yol haritası herkes için yol gösterici bir kılavuz olmalı ve akıllı yatırımı teşvik etmeli. Yol haritası hazırlandıktan sonra devlet tarafından sağlanacak teşviklerle akıllı yatırım yapmaya hevesli firmalar desteklenmeli” dedi.

BOSCH TÜRKİYE HAKKINDA

Bosch Türkiye, ‘Mobilite Çözümleri’, ‘Enerji ve Bina Teknolojileri’, ‘Sanayi Teknolojileri” ile ‘Dayanıklı Tüketim Malları’ alanlarında 5 ayrı şirketle Bursa, Kocaeli, Manisa ve Tekirdağ’da faaliyetlerini sürdürmektedir. Bosch Grubu, Türkiye’de ilk kez 1910 yılında kurulan bir temsilcilikle faaliyetlerine başlamış olup, ilk fabrikasını ise 1972 yılında Bursa’da kurmuştur. Bosch Türkiye, 17.000 çalışanı, 12 milyar Türk Lirası cirosu ve 7 milyar Türk Liralık ihracatıyla teknoloji ve hizmetler alanında önde gelen tedarikçilerden biri olarak faaliyet göstermektedir. Bosch Grubu’nun ürün ve hizmetleri, yenilikçi, fayda sağlayan ve sıra dışı çözümler aracılığıyla yaşam kalitesini artırmak için tasarlanmaktadır. Böylelikle Bosch, dünya çapında ‘Yaşam için teknoloji’ sağlamaktadır. Bosch Türkiye’nin Bursa, Manisa ve Tekirdağ’da 4 Ar-Ge Merkezi bulunmaktadır.