Satışların toplam değeri ise yüzde 9 artışla 103.2 milyar doları buldu. En çok yükseliş, satış adedinin yüzde 13 artışla 56.7 milyon adede çıktığı “Gelişmekte olan Asya” ülkelerinde gerçekleşti.

TÜRKİYE YÜZDE 1'DE KALDI

Akıllı telefon satışları ikinci çeyrekte “Orta-Doğu Avrupa”da yüzde 11 artışla 18.7 milyona, “Latin Amerika” bölgesinde yüzde 10 artışla 27 milyona, “Kuzey Amerika” ülklerinde yüzde 6 artışla 47.4 milyona çıktı. Çin’de satış adeti 110 milyonda kalırken, Türkiye’nin dahil olduğu “Ortadoğu- Afrika” bölgesinde artış yüzde 1’de kaldı. Satışlar “Batı Avrupa” bölgesinde yüzde 4 düşerek 28.7 milyona geriledi. Yüzde 3 düşüş görülen “Gelişmiş Asya” ülkelerinde ise satış adedi 16.1 milyon oldu.

TELEFON SATIŞLARI DÜŞÜYOR

Almanya merkezli araştırma kuruluşu GfK’nın Küresel Telekom Araştırmaları Direktörü Arndt Polifke, bazı pazarlardaki doygunluğa rağmen, akıllı telefon satışlarındaki artışın sürmesini beklediklerini belirterek, “Üreticiler en son aygıtlarının karşı konulamaz olması için yaratıcılıklarını sonuna kadar kullanırken, ortalama satış fiyatlarını da artırıyor” dedi. SÖZCÜ’ye açıklama yapan Kıdemli Araştırmacı Tauhidul Islam ise, “Türkiye için öngörümüz, akıllı telefon satış hacminin 2017’de orta-tek haneli seviyede düşeceği yönünde” dedi. Türkiye’de akıllı telefon satışları 2016’da yüzde 4 yıllık büyümeyle 12.5 milyona ulaşırken, yıl sonuna doğru satışlarda yavaşlama görülmüştü. 2017’nin ilk 2 ayında ise satışlar bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 8 düştü. GfK uzmanları dünya genelinde cep telefonu satışlarının 2017 yılında yüzde 3 artışla 1.44 milyara çıkacağını tahmin ediyor.