Kuzey Irak'ta gerçekleştirilen sözde bağımsızlık referandumu petrol piyasasında büyük değişimlere neden oldu. Yaşanan bu gelişmeler Türkiye'de yakıt fiyatlarına zam olarak yansıdı. PÜİS tarafından yapılan açıklamaya göre dün gece yarısından itibaren motorine 13 kuruş zam yapıldı. Türkiye'de ki akartyakıt fiyatları bir zamanların sevilen dizisi Kardeş Payı'nda akaryakıt istasyonu sahibi olan Büyük Hilmi karakteri tarafından böyle tiye alınmıştı.

 

Yapılan bu zammın ardından motorinin litre fiyatı 4.80 TL'nin üzerine çıktı. Benzinin fiyatı ise ortalama 5.30 TL. Art arda gelen zamlarla benzin ve motorin arasındaki fiyat aralığı da daralıyor. Ocak ayında 64 kuruş olan fark dün yapılan zammın arndından 50 kuruşa düştü.

dh0bor8xyaaj7d9

Peki otomobil almak isteyen her vatandaşın ilk aklına gelen soru olan 'benzinli mi yoksa dizel mi?' ikileminin bir anlamı kaldı mı? Akaryakıta yapılan bu zamlar sonucu benzin ve motorin arasındaki makas bir miktar daha kapanırken, benzinli motorlara oranla daha palahı olan dizel motorlu otomobilleri tercih etmek mantıklı bir seçim olur mu?

dko_sgdwaaazsh8

BELİRLEYİCİ UNSUR: NE KADAR KULLANIYORSUN?


Uzmanlara göre, 'Dizel araç mı benzinli araç mı? sorusuna cevap verirken en çok önem vermeniz gereken konu aracı ne kadar kullancağınız. Yılda 15 bin kilometrenin üzerinde yol yapıyorsanız dizel araç almanız daha mantıklı. Dizel araç alırken verdiğini fazla parayı 10 yıl içinde amorti etmiş oluyorsunuz. Ancak yılda 15 bin kilometrenin üzerinde bir yol yapmıyorsanız dizel yerine benzinli araçları da tercih edebilirsiniz.

DİZELİN BAKIM MASRAFI DAHA FAZLA


Öte yandan dizel motorlu araçların bakımları daha masraflı olabiliyor. Çünkü benzinli bir aracın bakımı ortalama 20 bin kilometrede bir yapılırken bu rakam dizel araçlarda 15 bin kilometreye kadar düşüyor.  Bu açıdan düşünüldüğü zaman benzinli araçlar daha cazip hale geliyor.

'DİZEL MOTOR ISINMALI'


Konuyla ilgili olarak Sozcu.com.tr'ye açıklamalarda bulunan otomobil satış danışmanı Emre Gürsel de, yılda 15 bin kilometrenin altında yol yapanların dizel otomobil almasında bir avantaj olmadığını belirtti. Sabah aracı çalıştırıp 3 km gidip akşamda aynı şekilde geri dönen birinin dizel araçların avantajını kullanamayacağını belirten Gürsel, "Dizel motorlarda yakıt oranının düşmesi için motorun ısınması gerekiyor. Aracını kısa mesafelerde kullanan kişiler bundan faydalanamazlar." dedi. Bunun yanı sıra artık yeni nesil benzinli motorların da turbo destekli olduğunu belirten Gürsel, "Yapılan araştırmaya göre Türk insanı iki yılda bir araç değiştiriyor. Bu durum göz önüne alındığında yılda 15 bin kilometre yol yapmayan kişiler, dizel araçların kendilerine sağladığı tasarruf avantajından faydalanamazlar. Çünkü hali hazırda dizel araçların fiyatı benzinli araçlardan daha fazla. Kısa mesafede araç kullananlar için dizel motorlu araçları tavsiye etmiyoruz." dedi.

[custom_content title="3 YILIN SONUNDA 90 BİN KİLOMETRE KULLANILMALI" desc="İkinciyeni.com Marka Direktörü Emre Ayyıldız, hangi araçların daha avantajlı olduğu konusunda yaptığı açıklamada, “İkinciyeni.com verilerine göre yıllar içerisinde karşılaşılan lastik, bakım, kasko, yakıt, değer kaybı maliyetleri incelenmeli. Kullanıcının bu noktada ilk 3 yıl içinde gerçekleştirdiği performans gerçekten de çok önemli. 3. yılın sonunda yıllık 30 bin kilometre, toplamda 90 bin kilometre kullanıldığı takdirde dizel otomobiller benzinli otomobile göre avantajlı konuma geçiyor” dedi."]