Best Buy, Saturn, Elektroworld gibi dünya devlerinin havlu attığı, yerli markaların ise kâr etmekte zorlandığı elektronik perakende piyasası, bu yıl vergi indirimleri ile toplamda yüzde 14’lük büyümelere ulaştı. Az sayıda kalan piyasa oyuncularından ise üst üste ‘liderlik’ vurgulu açıklamalar geliyor. Sabancı Holding Perakende Grup Başkanı Ata Köseoğlu, Teknosa’yı 17 yıllık geçmişi  ile sektörün oyun kurucusu ve hancısı olarak nitelendirirken, “Kuruluşundan itibaren Teknosa’nın liderlik ettiği bu pazarda kimlerin hancı kimlerin yolcu olduğunu gördük. Sabancı olarak bu sektörde ev sahibi olduğumuzu düşünüyorum. Getirdiğimiz yeniliklerle sektörde kutup yıldızı olduk. Kimileri sektörün ve tüketicilerin alışverişten beklentilerini anlamak için yıllarını harcarken, Teknosa bu alanda sektörün oyun kurucusu olmaya devam edecek” diye konuştu.

TEKLİF VAR ORTAK OLMAYIZ

Şirketin 9 aylık sonuçlarını ve yeni mağaza açılışlarını duyurmak üzere İstanbul’da düzenlenen toplantıda konuşan Köseoğlu, yılın üçüncü çeyreğinde aynı mağazalarda yüzde 26 büyüyen Teknosa’nın, 882 milyon TL ciro ile birlikte 8.6 milyon TL kâr elde ettiğini aktardı. İlk 9 ayda ise 2 milyar 413 milyon TL ciro ve 18 milyon TL kâr elde ettiklerini belirten Köseoğlu, pazardaki rekabet ortamına değinerek, “Herkes lider olmak ister ama liderlik bir kişiye mal olur. Teknosa’nın liderliği kaptırmak gibi bir düşüncesi olmadığı gibi devam da edecektir” dedi. Teknosa’nın Akbank’tan sonra grubun en değerli markası olduğunu ve pek çok ortaklık teklifi aldıklarını kaydeden Köseoğlu, “Öyle bir niyetimiz yok, lideriz ve tek başımıza devam edeceğiz” açıklamasını yaptı.

LOKOMOTİF BEYAZ EŞYA

Teknosa Genel Müdürü Bülent Gürcan da yılın zor başladığını ancak piyasa regülasyonları ve şirket tedbirleri ile pazarın yüzde 14 büyüdüğünü belirterek burada, lokomotifin ise yüzde 30 ile beyaz eşya olduğunu aktardı. Gürcan, Teknosa’nın sektör liderliğinin yatırımla devam edeceğini ve bu yıl da 200 milyon ziyaretçiye ulaşacaklarını dile getirerek şöyle devam etti: “Açtığımız Vadistanbul, İstanbul Hilltown, İzmit 41 Burda ve Eskişehir Espark alışveriş merkezlerindeki mağazalarımız ile tüketicilerimizi teknoloji ile buluşturan hizmet alanımıza 2 bin metrekare daha ekledik. 69 ilde 205 mağaza ile Türkiye’nin en yaygın teknoloji perakende zinciriyiz.”

ENFLASYONUN ÜZERINDE BÜYÜME

Ata Köseoğlu, zorlu ekonomik koşullar altında geçen 2016 yılının grubun perakende faaliyetleri için yeniden yapılanma yılı olduğunu aktardı. 2016 yılında fit bir Teknosa bambaşka bir Carrefoursa yarattıklarını kaydeden Köseoğlu, “Aynı mağazalardaki satışlara baktığımızda geçen yıla göre Carrefoursa’larda çift haneli yüzde 20’lere yakın bir büyüme var. Bu oran Mini ve Gurme konseptlerinde yüzde 25. Bu yıl toplam olarak bakıldığında enflasyonun üzerinde bir büyüme göreceğiz” diye konuştu.