Etli Ekmek ve Siyah Havuç da koruma altına alındı.

Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanı Faruk Özlü’nün katılımıyla Konya’da düzenlenen “Konya Etliekmek, Ereğli Siyah Havuç Coğrafi İşaret Tescil Belgesi Takdimi" töreni, geçtiğimiz günlerde gerçekleşti.

Konya’nın meşhur etli ekmeğinin tescil alması ile birlikte coğrafi işaret sayısı 209’a ulaştı. Etkinlikte konuşan Bakan Özlü, coğrafi işaret almayan ilimizin kalmayacağını belirterek, “Son 20 yılda 200’lere ulaşan coğrafi işaret sayımızı, 2017 yılının sonuna kadar 300’e çıkarmayı hedefliyoruz” dedi.

Davete katılanlar arasında Destek Patent Yönetim Kurulu Başkanı Kemal Yamankaradeniz de yer aldı. Yamankaradeniz konuşmasında, “Türkiye’de neredeyse her şehrimiz yöresel yemekleriyle tanınıyor. Çünkü her şehrimizin kendine özgü güzellikleri ve lezzetleri bulunuyor. Bu ürünlerin bir an önce tescil edilmesi gerekiyor ki başka ülkeler tarafından sahiplenilmek istenilen bize ait ürünleri koruyabilelim” dedi.

"TÜRKİYE'DE TESCİL SAYISI YETERSİZ"

Türkiye’nin coğrafi işaret tescili konusunda büyük bir pazara sahip olmasına rağmen, alınan tescillerin yetersizliğine dikkat çeken Destek Patent Yönetim Kurulu Başkanı Kemal Yamankaradeniz, yaptığı açıklamaya şu sözlerle devam etti: “Ülkemizin kültürel değerlerini korumak, yöre adına üretilmiş gibi gösterilen ürünlerde gerçek ile sahteyi ayırt etmek amacıyla alınan coğrafi işaret tescillerine bir yenisi daha eklendi. Konya’nın kendi yöresine has lezzetlerinden olan etli ekmeği geçtiğimiz günlerde tescillenerek ülkemizdeki coğrafi işaret sayısını 209’a ulaştırdı. Ancak ülkemizde coğrafi işaret tescili alabilecek yaklaşık 2 bin 500 ürünümüz daha bulunuyor. Bu da ciddi bir pazar anlamına geliyor. Fakat 209 coğrafi işaret tescili böylesi büyük bir pazarda ne yazık ki yetersiz kalıyor. 10 Ocak’ta yürürlüğe giren Sınai Mülkiyet Kanunu ile sağlanan kolaylıklar ülkemizin her ilini coğrafi işaret almaya teşvik eder nitelikte. Biz de Destek Patent olarak şehirlerimizle bütünleşen ve onlara ayrıcalık sunan her ürünü ekonomimize, kültürümüze ve dünyaya kazandırmaya hazırız.”

COĞRAFİ İŞARET TESCİLİ HANGİ İMKANLARI SAĞLIYOR?

Belli bir yörede üretilmekte olan ürünün kalitesinin, diğer yörelerde üretilen aynı tür ürünlerden farkını belgeliyor.
Aynı zamanda ürünün kalitesinin belgelenmesini sağlıyor.
Ürünün pazarlanmasında çok büyük bir tanıtım ve reklam değeri taşıyor.
Ürünün üretim standardının korunmasını sağlıyor.
Ürünün pazar payının artmasına katkıda bulunuyor.
Üreticinin, ürün kalitesi standartlaşmış markalı ürün üretmesine neden oluyor.
Üreticinin ürününe sahip çıkmasını sağlıyor, üretimde istihdamın artmasına katkıda bulunuyor.
Tüketicinin ürünü satın almak üzere o yöreye gelmesini sağlıyor ve böylece turizme de katıda bulunuyor.
Ürünün değer kazanmasıyla birlikte köyden kente göçü engelliyor, kırsal kesimdeki nüfusu koruyor.
Ürünün taklitçiliğini önlüyor.
Üretim sürecindeki katma değerin artmasını sağlıyor.