MARKALARA DESTEK
Zirvede ilk günün en çok ilgi çeken konuşmalarından birini Ekonomi Bakanlığı İhracat Genel Müdür Yardımcısı Mehmet Ali Kılıçkaya yaptı. Kılıçkaya, altında farklı farklı markaların satıldığı Boyner gibi mağaza markalarının da Turquality kapsamına alınması için çalışıldığını söyledi.
Bakanlık olarak Türk Ticaret Merkezleri’ne yüzde 75 destek verdiklerini hatırlatan Kılıçkaya, şirketlere hazır mekanlarda çok düşük bedellerle imkanlar sunduklarını ifade etti. Kılıçkaya, 2011’de gastronomiyi de destek kapsamına aldıklarını hatırlatarak, “İşte Simit Sarayı... Hakikaten iftihar ediyoruz. Diğer gastronomi markaları da bu desteklerden yararlanabilir. Nusret de başvurdu, diğerleri de başvursun” diye konuştu.
Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı Mehmet Büyükekşi ise perakendecilerin hedefinin artık yurtdışı olması gerektiğini söyledi. Türkiye algısına yönelik yurtdışında yaptıkları reklam çalışmaları hakkında da bilgi veren Büyükekşi, şu anda 7 ülkede tanıtımların başladığını anlattı. Büyükekşi, “Reklamlar Almanya’da gösterime girdi, birden bire kıyamet koptu. Firmaları tehdit etmeye başladılar, ‘Nasıl Türkiye lehine bu kadar güzel şeyler söylersiniz’ diye. Geçen hafta Rusya’ya gittik.
Yandex’in CEO’su ile çekim yaptık. Bu hafta Amerika’da Nasdaq’ın CEO’su ile çekim yaptık. Eto’o ile çekim yaptık.Almanya’dan bir tane firma girmedi. Şimdi Podolski’yi, Sneijder’ı ayarladım” dedi.
SİYASİ GELİŞMELERİN SEKTÖRE ETKİLERİ KONUŞULDU
Konferansta perakende patronları Konda Genel Müdürü Bekir Ağırdır’dan geçen hafta sahasını kapattıkları sektöre özel yapılan son araştırmasının verilerini dinlediler.
Ekonomist Dr. Mahfi Eğilmez 2017 ve önümüzdeki dönem projeksiyonlarını anlattı. Son oturumda ise Prof. Deniz Ülke Arıboğan ve Prof. İlber Ortaylı perakende sektörüne dünyadaki siyasi gelişmeleri tarihsel bir perspektifle değerlendirdi. LİDKO, Doğuş Grubu’nun kısa bir süre önce ortak olduğu Madrid’in en tanınmış gurme restoranı olan Ten con Ten’de verilen özel yemekle sona erdi.