Ulaştırma Bakanlığı'ndan bir yetkilinin Reuters'a verdiği bilgiye göre, 76 km uzunluğundaki Menemen-Aliağa-Çandarlı Otoyolu projesi ihalesi için biri yabancı 18 firma ihale dökümanı alırken, bu 18 firmadan 13'ünün oluşturduğu altı OGG ihaleye teklif verdi.

Yetkili, "İhaleye teklif veren bu altı OGG toplamda 16 adet yerli dokuz adet yabancı finans kuruluşu ve banka kredi vermek üzere projeye niyetlerini açıklayarak mektuplarını vermişlerdir. Yapılan değerlendirmeler sonucunda, IC İçtaş-Astaldi-Kalyon İnşaat OGG'nin 9 yıl 10 ay 11 gün süreli teklifi en iyi teklif olarak değerlendirilmiş olup, bakan onayı ile söz konusu ortak girişime görevlendirme yapılmıştır" dedi.

[old_news_related_template title="Çanakkale Köprüsü ihalesini kazanan belli oldu" desc="Ulaştırma Bakanı Ahmet Arslan, Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Savaştepe Otoyolu ve Çanakkale Boğaz Köprüsü projesi için Yap-İşlet-Devret (YİD) modeli kapsamında açılan ihaleyi, 'Güney Koreli Daelim Group ve SK ile Türkiye'den Limak ve Yapı Merkezi'nin oluşturduğu ortak girişim grubunun (OGG) kazandığını açıkladı." image="https://sozcuo01.sozcucdn.com/wp-content/uploads/2017/01/basliksiz-3-32.jpg" link="https://www.sozcu.com.tr/2017/ekonomi/canakkale-koprusu-ihalesini-kazanan-belli-oldui-1644317/"]

İzmir çevre yolunun devamı olan Menemen-Aliağa-Çandarlı Otoyolu, Koyundere’nin doğusundan başlayarak Menemen (Gediz) ovasına ulaşıyor.

Türkelli’nin doğusundan mevcut İzmir-Çanakkale yoluna paralel olarak ilerleyen güzergah, Aliağa ilçesinin doğusundan geçerek, Aliağa Organize Sanayi Bölgesi batısından Aliağa ilçesi Yenişakran beldesine yöneliyor.