Dünyanın dev içecek markası olan Coca-Cola Hellenic ve Hepsiburada Yönetim Kurulu Üyesi olan Ahmet Bozer, dünyanın konuştuğu sürdürülebilirlik konusunun artık markaların sürdürülebilirliğinden çıkıp markaların değer yaratma noktasına göre yeniden ele alınması gerektiğine dikkat çekti.

KISA VADEYE ODAKLANDIK


Bu yeni dönem ile birlikte şirket yükümlülüklerinin de yeniden tanımlandığını kaydeden Bozer, “İşletmeler, artık sosyal etkileri yüksek bir noktaya geldi. Şirketlerin her türlü sosyal sorunun çözümünde bir aracı olma zorunluluğu var. Merhum iş adamı Vehbi Koç’un bir sözü var; ‘Ülkem varsa ben de varım.’ Çok önemli bir söz. Dünya varsa biz de varız” diye konuştu. Sözcü  Gazetesi’nin medya sponsorluğunda düzenlenen Sustainable Brands İstanbul 2017’nin ikinci gününde bir konuşma yapan Ahmet Bozer, işletmelerin, holdinglerin ve şirketlerin artık yalnızca ‘rasyolarını’ daha iyiye götürme hedefi ile yola devam edemeyeceğine dikkat çekti. Sürdürülebilirlik alanında iş dünyası, devlet ve Birleşmiş Milletler başta olmak üzere farklı paydaşlarla çalışmalar yapıldığını belirten Bozer, “Toplumsal sorunların çözümlenmesi sorumluluğu işletmelerin de üzerinde. Ancak biz bunu algılarsak bu sorunu çözebiliriz. Kurum yararı ve toplumsal yarar bir ikilem midir? Tembel yönetici için evet bir ikilemdir. Biz insanı ve doğayı tüketerek mi devam edeceğiz yoksa yücelterek mi değer yaratacağız. Buna karar vermemiz gerekiyor” değerlendirmesini yaptı. Ahmet Bozer, sürdürülebilirlik konusunda şirketlerin ilk etapta temellerinin sağlamlığı ile liderlerin oluşturduğu rol model konusuna dönüp bakması gerektiğini de dile getirdi.

ALTIN ORAN 3’TE 2 IHRACAT


Fiat İş Birimi Direktörü Altan Aytaç, ‘Tasarım ve inovasyon ile markayı geleceğe taşımak’ başlıklı oturumda Fiat Egea ile son iki yıldır önemli başarılar kazandıklarını dile getirdi. 2016 yılında otomotiv endüstrisinin cari açığın kapatılmasına 2 milyar TL’lik katkı sağladığını ve bunun 1 milyar TL’sinin TOFAŞ tarafından sağlandığını kaydeden Aytaç, karbon saydamlık programı kapsamında otomotiv sektörünün lider markası da olduklarını açıkladı. Otomotivde sürdürülebilirlik için iyi ürünün en temel noktası olduğunu aktaran Aytaç, bunun devamında iyi bir bayi teşkilatı ve güçlü ürün gamının kritik noktalar olduğunu söyledi.. Otomotiv sektörünün uzun bir süreçten geçerek bugünlere geldiğini aktaran Aytaç, “Şu anda altın oran, 3 üretiyorsanız 2’sini ihraç etmek. Ya da 4 otomobil üretiyorsanız 3’ünü yurtdışına satmak” dedi.