İş gücü piyasası genişledikçe açık pozisyonlara başvuran binlerce aday arasından doğru adayı bulmak her geçen gün giderek zorlaşıyor. İşe alımda, artık kurumlar aday yetkinlikleri kadar aday kişiliğine de önem veriyor. Türkiye’nin önemli kuruluşlarına işe alım dijital alt yapıları hizmetini sunan Empatik İnsan Kaynakları firması da dijitalleşme kuralına uyarak 2016 yılında geliştirip güvenilirlik ve geçerlilik çalışmalarını tamamladığı kişilik envanterini, Personality Item Test-PiT markasıyla Şubat 2017’de piyasaya sürdü.

PiT ilk yerel Kişilik envanterlerinden olması açısından da sektörün dikkatini üzerine çektiğini, piyasaya çıkmasından sonraki 2 ay içerisinde birçok büyük kurumda kullanılmaya başlandığını açıklayan Empatik İnsan Kaynakları Genel Müdürü Burhan Koca, sektörün geleceğine yönelik, Türkiye’de üretilecek bu ve benzeri çözümlerin uluslararası çözümlere nazaran daha doğal bir şekilde sektörde tutunacağı ile ilgili umutlu olduğunu söyledi.
İşe alımın önemli bir insan kaynakları fonksiyonu olduğu ve birçok kurumun kronik problemlerinin geçmişte yapılan yanlış işe alımlardan kaynaklandığı belirten Koca, "İşe alımın en iyi şekilde yapılabilmesi için çağın gerekliliklerinden faydalanmak şart. Dijitalleşme alanında şirketlerin farkındalığı giderek artıyor ve kendi işveren markası sayfaları üzerinden başvuru toplayıp değerlendiriyorlar. Öte yandan dijital imkânlar sayesinde değerlendirme sürecinde olabildiğince fazla veri arasında elde edilen damıtılmış bilgiler sayesinde karar almadaki riskleri minimize ediliyor. Bu amaçla kullanılan aday değerlendirme araçları önemini giderek arttırıyor. Empatik olarak uçtan uca dijitalleştirdiği e-recruitment’ın bir katmanı olan değerlendirme araçlarının uygun fiyatla ve anlaşılabilir ve kullanışlı teknolojik alt yapıyla kurumlara ulaşması için yoğun çaba harcıyoruz. Ayrıca, e-recruitment sürecinin en önemli unsurlarından olan Video Mülakat ürününü de hrWin markasıyla Şubat 2017’de sektöre sunmuş durumdayız" dedi.

Yapılan açıklamada; envanter, 20 kişilik faktörünü 80 soruyla ölçüyor ve anında dijital ortamda paylaşılabilir şekilde rapor alınabiliyor. Test geliştirilirken dünya çapında kabul görmüş olan kişilik teorilerinden faydalanılmış ve modern örnekler incelenmiş. Türk insanının sosyokültürel gerçekleri de dikkate alınmış. PiT ile diğer testlerden farklı olarak ölçülen özelliklerin adaya test sonunda sorulmasıyla elde edilen ’kişisel algı profili’ çıkarılıyor. Kişilik faktörlerinden de yola çıkarak potansiyel yetkinlik ölçülüyor. Ayrıca adaya doğrudan sorularak elde edilen ’değerler’ verisi sonuç raporuna yansıtılıyor.
Kurumların envanter kullanırken en çok zorlandığı ’kurum normlarının’ çıkarılması PiT’in dijital alt yapısı sayesinde son derece kolaylaştığı belirtilen açıklamada, çözülen testlerin raporları hiçbir fiziki çalışma olmadan danışmanlar tarafından değerlendirilebildiği, norm çalışması sonrası işe alımlarda ekibin kişilik uyumu gibi kıstaslar kullanılabilir hale geldiğini bildirildi.

İHA