700 İŞ GÖRÜŞMESİ MEMNUN ETTİ
Çin'den gelen heyetin lokum başta olmak üzere şeker, çikolata ve unlu mamullere gösterdiği ilgiden memnun olduklarını belirten Hidayet Kadiroğlu, "Çin'de lokomatif ürünümüz lokumun tanıtımını adım adım yapacağız. Çünkü lokum, Uzakdoğu kültürünün sevebileceği geleneksel bir ürün... Gelen alım heyetinden aldığımız geri dönüşler, Çin pazarında lokum öncülüğünde büyümemiz gerektiğini gösteriyor. Ağırladığımız firmaları daha önce katıldığımız fuarlarda ekibimizle birlikte tek tek ziyaret ettik, kişisel iletişim bilgilerini aldık ve ülkemize gelmeleri konusunda kendilerini ikna ettik. Bu, Çin'den gelecek son alım heyeti değil, devamında 3 alım heyetini daha ülkemizde ağırlamayı hedefliyoruz.ö dedi. Düzenlenen alım heyetinde 700'e yakın iş görüşmesinin gerçekleştirildiğini vurgulayan Kadiroğlu, “Çin'den gelen alım heyetini ülkemizde ağırlamak bizim için çok önemli. Bu tarz organizasyonlar, Türk ve Çin ticari ilişkilerine ivme kazandıracaktır. Buraya alım heyeti ile gelen firmaları ihracatçılarımızın fabrikalarında ağırladık. Üretimimize olan güvenimiz arttı. Şekerli ve çikolatalı mamul talepleri olan firmalar ile heyette yer alan kuruyemiş, makarna ve meyve suyu talebi olan firmalar da yerli ihracatçılar ile buluşturuldu. Çin'den gelen alım heyeti burada bulunduğu 4 günlük süre boyunca 700'e yakın iş görüşmesi gerçekleştirmiş oldu" dedi.
ÇİNLİLERİN İTHAL ÜRÜNLERE İLGİSİ ARTIYOR
Çin'den gelen 24 firmalık alım heyeti içerisinde yer alan Eurasian Food Group Co. Ltd. CEO'su Liu Zhi Jun, "10 yıldır 10'un üstünde ülkeden gıda ithalatı yapıyoruz. Bu yıl 30 milyon dolar alım yaptık. Türk mallarını almaya 3 yıl önce başladık ve her geçen gün talep artıyor. Özellikle çikolata şekerleme ve kek ürünlerine ilgi çok fazla. Önümüzdeki dönemde Türkiye'nin Çin'de aldığı pazar payının çok büyüyeceğini düşünüyorum. Çin'de bu üretimi yaparsak, buradaki kaliteyi ve avantajı yakalayamayız. Bir de Çin'de ithal ürünlere rağbet çok fazla. 3 senede Türkiye'den 2016'da 5 milyon dolarlık olmak üzere toplamda 10 milyon dolarlık ürün aldık. 2017 yılında en az 10 milyon dolarlık şekerleme alacağız" diye söyledi. Çin halkının damak tadına uygun üretim yaptırmayı planladıklarını da vurgulayan Jun, "Türk ürünlerinin fiyatı da tadı da iyi bize uygun fakat Türkler biraz daha tatlı şeyleri seviyor, Çinliler daha soslu şeyleri seviyor, ikili görüşmelerde ürünlerin tadında değişiklik yapmayı görüştük" dedi.
DHA